اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

هجمه رسانه‌های معاند به انتخاب منتخب مردم تهران

با اعلام کاندیداتوری دهنوی، اکانت اینستاگرام من‌و تو، عکسی از صحبت‌های دهنوی در حسینیه امام خمینی را به همراه برخی سوابق او که عمدتا سیاسی بود منتشر کرد.

هجمه رسانه‌های معاند به انتخاب منتخب مردم تهران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مجله مهر، نتایج نهایی آرای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران از سوی «سید اسماعیل موسوی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور به صورت رسمی اعلام شد که در فهرست منتخبان و در رتبه پنجم نام یک جوان به چشم می‌خورد؛ «سید محسن دهنوی» در این انتخابات با کسب آرای ۸۲۹ هزار و ۲۹۲ نفر از شهروندان تهران بالاتر از چهره‌های نام‌آشنا و با سابقه فراوانی قرار گرفت و حالا باید خود را برای پارلمان‌نشینی و تلاش برای تحقق شعارهای انتخاباتی‌اش آماده کند. نام سیدمحسن دهنوی البته پیش از این و در ماه‌های گذشته هم بارها به رسانه‌ها فارسی و حتی انگلیسی زبان کشیده شد؛ ماجرایی که با بورسیه پژوهش‌گری او از یک مرکز دانشگاهی در امریکا آغاز شد و در نهایت با مخالف دولت دونالد ترامپ و بازگرداندن این پژوهشگر ایرانی از یک فرودگاه آمریکایی خبرساز شد. این البته پایان ماجرا نبود و شیوه و نوع برخورد دولت آمریکا با یک پژوهشگر با انتقادات فراوانی در داخل آمریکا هم روبه‌رو شد. همین ماجرا و انتشار اخباری از این نوع برخورد در رسانه‌های مهم آمریکا توجه آنها را به ادامه فعالیت دهنوی جلب کرد. بگونه‌ای که با اعلام کاندیداتوری او، اکانت اینستاگرام من و تو، عکسی از صحبتهای دهنوی در حسینیه امام خمینی را به همراه برخی سوابق او که عمدتاً سیاسی بود منتشر کرد.

حالا و پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و قرار گرفتن نام دهنوی در فهرست منتخبان تهران، بار دیگر توجه برخی رسانه‌های خارجی، شخصیت‌های سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی به این موضوع جلب شد.


واکنش‌ها به توییت وزیر خارجه آمریکا در دوران اوباما
«جان کری» وزیر پیشین امریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما است که در دوران توافق هسته‌ای موسوم به برجام هم در این منصب بود. او پس از انتشار خبر ممانعت دولت کنونی امریکا از ورود دهنوی به این کشور و بازداشت چندساعته او در فرودگاه «لوگان» شهر بوستون، در توییتی این رفتار را غم‌انگیز دردناک دانست و نوشت: «تراژیک. یک دکتر برای نجات جان انسان‌ها به آمریکا می‌آید و این اتفاق رخ می‌دهد. این چیزی که رخ داد، {ماهیت} ما نیست.» حالا و پس از انتخاب دهنوی از سوی مردم تهران، واکنش‌ها به این توییت هم از سوی کاربران انگلیسی زبان افزایش پیدا کرد و کاربرانی با اشاره به این توییت وزیر پیشین خارجه آمریکا به حمایت یا انتقاد از تصیم دولت ترامپ پرداختند.

واکنش العربیه
شبکه خبری العربیه که معمولاً سیاست‌های عربستان سعودی در منطقه را دنبال می‌کند هم به نتیجه انتخابات مجلس و قرار گرفتن دهنوی در رده پنجم واکنش نشان داد. پایگاه خبری این شبکه تلویزیونی که پیش از انتخابات در گزارشی از قرار گرفتن نام دهنوی در فهرست اصلی اصول‌گرایان نوشته بود و به ماجرای دانشگاه بوستون اشاره کرده بود، پس از اعلام رسمی نتایج آرا با بازنشر آن گزارش در شبکه‌های اجتماعی، به انتخاب دهنوی واکنش نشان داد. این شبکه خبری دراین‌باره نوشت: «محقق ایرانی، سید محسن دهنوی، که در ژوئیه سال ۲۰۱۷ در ارتباط با سپاه پاسداران ایران، از سوی مقامات آمریکایی بازگردانده شد، در فهرست انقلابیون برای ورود به پارلمان جدید ایران قرار گرفت.» این گزارش در ادامه به سابقه تحصیلی دهنوی اشاره کرد و نوشت: «دهنوی، محقق سرطان، در حال عزیمت به انستیتوی کار ماساچوست در بیمارستان کودکان بوستون بود، جایی که وی قبل از بازگشت به ایران، چند ساعت قبل در فرودگاه بین المللی لوگان به همراه همسر و فرزندان خود در آنجا نگهداری شد. بازگرداندن او پس از آن صورت گرفت که سازمان گمرک و مرزبانی آمریکا وی را "فردی غیرقابل قبول برای ورود به ایالات متحده براساس اطلاعاتی که در هنگام بازرسی [گمرک] کشف کرد، در نظر گرفت." او ادعا کرد که "شرایط امنیتی را برای اجازه ورود به آمریکا فراهم نمی‌کند، بنابراین همراه خانواده اش در پرواز برگشت قرار گرفتند.» این شبکه خبری در ادامه به ماجرای انتقاد جان کری از این رفتار دولت ترامپ هم اشاره کرد و آن را نشانی از تفاوت دیدگاه‌های دو حزب اصلی سیاسی آمریکا نسبت به مسائل ایران دانست.


 


توییت‌های که دهنوی را فردی نزدیک به حکومت می‌داند

قرار گرفتن دهنوی در رتبه پنجم آرای مردم تهران با واکنش کاربران انگلیسی زبانی هم همراه شد که تعدادی از این کاربران تلاش کردند این انتخاب را مهر تأییدی بر تصمیم دولت ترامپ تلقی کنند. یکی از این کاربران در توییتی در این باره نوشت: «همیشه ادعا می‌کند که او یک دانش‌آموز است و هیچ ارتباطی با سیاست ندارد. درحالی که برای پیروزی در انتخابات ایران باید یکی از آن‌ها باشید که به شما اجازه ورود می‌دهند.» علاوه بر این اکانت «ایرانی امریکایی» هم این انتخاب را نشانی بر سیاسی بودن دهنوی دانست و ادعا کرد او به خاطر گرایش سیاسی‌اش از پژوهش در آمریکا بازماند. این حساب در این باره نوشت: «محسن دهنوی، فرمانده سابق بسیج دانشجویی است که به دیگر دانشجویان حمله می‌کرد. بی‌بی‌سی درکنار او و برای ورود به آمریکا جنگید اما ترامپ او را بازگرداند.»
انتخاب دهنوی و رأی بالای مردم به او با واکنش‌های دیگری از سوی برخی رسانه‌های خارجی همراه بود که بخش وسیعی آنها به ماجرای برخورد دولت ترامپ با این پژوهشگر اشاره داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول