اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دیدارهای دوجانبه وزیر امور خارجه قزاقستان در ژنو

وزیر امورخارجه قزاقستان در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با مدیر کل سازمان تجارت جهانی، مدیر کل دفتر سازمان ملل در» ژنو و همتایان سوئیسی و فنلاندی خود دیدار کرد.

دیدارهای دوجانبه وزیر امور خارجه قزاقستان در ژنو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با برخی مقامات دیگر کشورها ملاقات‌های دوجانبه‌ای انجام داد.

در ملاقات وزیر امور خارجه قزاقستان و «روبرتو آزودو» مدیر کل سازمان تجارت جهانی روند آمادگی برای دوازدهمین کنفرانس وزرای سازمان مذکور در شهر «نورسلطان» در ماه ژوئن سال جاری میلادی بررسی شد.

طرفین به اهمیت همایش مذکور در چارچوب ایجاد سیستم پایدار و قابل پیش بینی تجارت بین المللی و اصلاح سازمان تجارت جهانی اشاره و بر مهم بودن کنفرانس پارلمانی در امور سازمان مذکور تاکید کردند.

وزیر امور خارجه قزاقستان همچنین با «تاتیانا والاوای» مدیر کل دفتر سازمان ملل در «ژنو» دیدار کرد.

در این دیدار در مورد دورنمای تقویت همکاری قزاقستان با سازمان ملل در ژنو که نقش اساسی در تحقق اولویت‌های سیاسی، انسانی، اقتصادی و اجتماعی نورسلطان دارند، تبادل نظر کردند.

تلئوبردی همچنین در حاشیه این نشست با «ایگنازیو کاسیس» و «پیکو هاویستو» وزرای امور خارجه کشورهای سوئیس و فنلاند دیدار و در مورد موضوعات مربوط به همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه گفت‌وگو کرد.

تلئوبردی در نشست حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که «قاسم ژامرت تاکیف» رئیس جمهوری فعلی قزاقستان با ادامه مسیر نخستین رئیس جمهور این کشور خواهان دستیابی کامل به استانداردهای ملی و بین المللی در زمینه حقوق بشر می‌باشد.

وزیر امور خارجه قزاقستان در کنفرانس خلع سلاح بر ادامه تعهد کشورش برای اجرای طرح پیشوای ملت این کشور برای دستیابی به دنیای عاری از سلاح هسته‌ای تا سال 2045 میلادی تاکید کرد.

تلئوبردی ضمن اشاره به وضعیت بحرانی در زمینه استفاده از سلاح‌های مختلف خواستار شروع فعالیت‌های اساسی در زمینه تدوین توافقات جدید در زمینه خلع سلاح هسته‌ای، متوقف کردن تولید مواد لازم برای سلاح هسته‌ای، جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا و ارائه ضمانت‌های امنیتی به کشورهای غیر هسته‌ای، شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در ماه‌های آوریل و مه در «نیویورک» بر نقش مرکزی این پیمان در سیستم امنیت بین المللی تاکید کرد.

تلئوبردی بر ضرورت تداوم همکاری میان مناطق عاری از سلاح هسته‌ای از جمله آسیای مرکزی به عنوان یکی از اهداف اولویت دار برای 5 سال آینده اشاره نمود.

وی همچنین تصویب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای توسط قزاقستان در 29 آگوست، همزمان با روز جهانی مبارزه با آزمایش‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول