اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

هیچ کمبودی در تامین اقلام مبارزه با کرونا نداریم/ عرضه رایگان ماسک توسط یک واحد تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید ماسک و عرضه رایگان آن از سوی یکی از واحدهای تولیدی در کشور، گفت: این اقدام جای تقدیر دارد و در حال حاضر در کارخانه‌های دیگر نیز شاهد افزایش کارگران و تولید شبانه‌روزی هستیم.

هیچ کمبودی در تامین اقلام مبارزه با کرونا نداریم/ عرضه رایگان ماسک توسط یک واحد تولیدی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا رحمانی در نشست وزارت صنعت با تولیدکنندگان اقلام مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا که با حضور ربیعی سخنگوی دولت برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر طبق اعلام تشکل‌های تولیدی و اتاق اصناف، ذخایر ما در زمینه کالاهای اساسی و همچنین غیراساسی و اقلام مورد نیاز با مبارزه با ویروس کرونا بیشتر از سالهای قبل است و مشکلی در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم نداریم. 

وی ادامه داد: یکی دو روز هجمه‌ای در مورد برخی اقلام مصرفی در فروشگاه‌ها اتفاق افتاد، ولی این روند از شب گذشته کاهشی شده است. در عین حال، مأموریت داده‌ایم تا به سرعت جاهایی که خالی شده را پر کنند. 

رحمانی ادامه داد: طبق هماهنگی‌ که با شورای امنیت صورت گرفته، کامیون‌های حمل و نقل اقلام مورد نیاز کشور تا بعد از عید با مانعی روبه‌رو نخواهند بود و در زمینه اقلام ویژه مقابله با کرونا نیز تدارکات و لجستیک ما تقویت شده است. 

* هیچ کمبودی در تامین اقلام مبارزه با کرونا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این خصوص جلساتی را تا پاسی از شب در وزارت صنعت برگزار شده است، افزود: هم اقلام مبارزه با کرونا و هم اقلام غیرکرونایی در حال پیگیری است تا نیاز مردم برطرف شود. 

وی تأکید کرد: در زمینه تأمین مواد ضدعفونی‌کننده، شوینده‌ها، ماسک و باندهای ضدعفونی و همچنین الکل هیچ  مشکل و کمبودی نداریم. 

رحمانی با اشاره به تولید شبانه‌روزی این محصولات در کشور گفت: تولید در برخی بخش‌ها مانند ضدعفونی‌کننده‌ها دو برابر می‌شود و مشکلی در تأمین نخواهیم داشت. 

وزیر صنعت با اشاره به امکان تولید 250 هزار تن مایع دستشویی در کشور گفت: بیش از 70 واحد تولیدی در این زمینه وجود دارد و در سال گذشته تولید این بخش حدود 120 هزار تن بوده است که می‌توانیم آن را دو برابر کنیم. 

وی افزود: در زمینه صابون دستشویی نیز 65 هزار تن ظرفیت تولید در کشور وجود دارد.

رحمانی همچنین با اشاره به وجود 13 تولیدکننده بزرگ ماسک در کشور گفت: با وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا تفاهم کرده‌ایم و در این راستا میانگین تولید مواد ضدعفونی‌کننده، الکل و شوینده‌ها دو برابر خواهد شد؛ یعنی مثلاً در مورد واحدهای تولیدکننده اسپری می‌توانند مواد ضدعفونی تولید کنند و با وزارت بهداشت هماهنگ شده است.

* مجوز موقت تغییر محصولات به سرعت صادر می‌شود

وی به مردم اطمینان داد که ظرفیت تولید بالایی برای محصولات مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا در کشور وجود دارد و در این زمینه قرار شده مجوز موقت برای تغییر محصولات و تولید کالاهای موردنیاز در شرایط فعلی به سرعت و در مدت 24 ساعت صادر شود. 

وزیر صنعت ادامه داد: به این ترتیب تأمین این کالاها با افزایش ظرفیت تولید، تغییر محصولات تولیدی در خطوط کارخانه‌ها و همچنین واردات تسهیل شده است و در عین حال هر فردی که بتواند این کالاها را به کشور وارد کند، برای کالای وارداتی تعرفه صفر لحاظ می‌شود و این کالاها در اولویت یکم تأمین ارز نیز قرار خواهند گرفت که در این مورد با بانک مرکزی نیز هماهنگ شده است. 

رحمانی ادامه داد: حتی برای رفع عیوب خطوط تولید کارخانه‌ها و تأمین قطعات موردنیاز دراین خصوص نیز هماهنگی لازم انجام شده تا بتوانیم با هماهنگی گمرک، سریع این قطعات را وارد کنیم. 

وی با بیان اینکه نباید دنبال بروکراسی و برخی مسائل باشیم، افزود: مردم نگرانی‌ای از نظر تأمین این اقلام نداشته باشند، هم در حوزه مقابله با کرونا و هم در حوزه اقلام روزمره مشکلی نداریم. 

* عرضه رایگان ماسک توسط یک واحد تولیدی

رحمانی با اشاره به چند برابر شدن آرد تأمین شده برای صنعت ماکارونی نسبت به ماه‌های قبل گفت: کرونا باعث شد نیازهای کشور در ماه رمضان و عید به این دوره شیفت پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به تولید ماسک و عرضه رایگان آن از سوی یکی از واحدهای تولیدی در کشور، گفت: این اقدام جای تقدیر دارد و در حال حاضر در کارخانه‌های دیگر نیز شاهد افزایش کارگران و تولید شبانه‌روزی هستیم که در این زمینه به کارخانه‌های استان البرز و قزوین که قطب تولید مواد شوینده و بهداشتی هستند، مأموریت ویژه داده شده است.

* برای واردات لیموترش برنامه‌ریزی کردیم ولی تاثیری در مقابله با کرونا ندارد

وزیر صنعت همچنین با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها در کشور هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا، گفت: قیمت لیموترش به صورت لحظه‌ای در بازار افزایش یافت و برای حل این مشکل تماس‌هایی با کشورهای همسایه گرفته شد تا واردات صورت گیرد، ولی شب گذشته معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که این میوه تأثیر زیادی در مبارزه با کرونا ندارد و حتی ممکن است مصرف ویتامین C ضرر نیز داشته باشد. 

وی ادامه داد: این مسائل در فضای مجازی تبلیغ می‌شود و مشکلاتی را به همراه دارد، هر چند ما با هماهنگی تعزیرات و بسیج اصناف، تنظیم بازار را انجام خواهیم داد و با احتکار و عدم عرضه کالاها مبارزه خواهیم کرد که در این زمینه سازمان حمایت باید این موضوع را جدی بگیرد. 

وزیر صنعت، در پایان با اشاره به وجود برخی مشکلات در تأمین برخی کالاهای مقابله با ویروس کرونا در کشور گفت: با افزایش تولید و جابجایی مواد، این مشکلات طی امروز و فردا برطرف خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول