اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

چگونه آرامش روانی خود را در مقابل «کرونا» حفظ کنیم؟

روان شناسی فرهنگی گفت: انتقال نکردن مطالب هراس آفرین و بدون منبع، توجه به توصیه‌های پزشکان معتمد و گسترش مهارت‌های آرامش آفرین نظیر ورزش،موسیقی و ذکر و یاد خدا؛ از جمله عوامل موثر در کاهش اضطراب ناشی از بروز کروناست.

چگونه آرامش روانی خود را در مقابل  «کرونا» حفظ کنیم؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مهدی اسماعیل تبار روان شناس فرهنگی و عضو کارگروه مقابله با کرونا سازمان روان شناسی ومشاوره اظهار داشت: بسته‌های آموزشی ،محتوای علمی و کارشناسان متخصص و مورد تایید سازمان نظام مشاوره و روان شناسی تدارک دیده شده‌اند .

 وی افزود: رسانه ملی باید در شبکه های مختلف و برنامه‌های پربینننده، زمان گفت‌وگو و اطلاع رسانی مناسب جهت همکاران روان شناس و مشاوره اختصاص دهد؛ اینکه یک پزشک در شبکه خبر از آرامش ذهنی مهارتهای کنترل استرس سخن بگوید، منطقی وخردمندانه نیست.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اهمیت تامین امنیت روانی در دهه اخیر، گفت: باید بودجه لازم جهت سازمان روان شناسی و مشاوره در نظر گرفته شود. انسان عصر موبایل‌های هوشمند باید خودش هم هوشمند باشد.حضور در خانه، رعایت نکته‌های پزشکی و آگاهی افزایی روان شناختی براساس منابع معتبر بسیار مفید است.

اسماعیل تبار خاطرنشان کرد: اختلال بیمار انگاری، اختلال اضطراب فراگیر و اختلال وسواس جبری بیمارگرایی از مهمترین نتایج ترس سایبری از این ویروس است. باید دقت کنیم که ترس از کرونا به اضطراب از آن تبدیل شود.

وی ادامه داد: در اضطراب فرد به جهت فشارهای روانی بسیار به نوعی درماندگی و یاس می‌رسد. سازمان روان شناسی و مشاوره با بهره مندی از تجربیات و مهارت‌های بزرگان، با تمرکز بر سلامت منهای دارو می‌تواند آرامش درونی ایجاد کند.

این روانشناس بیان داشت: حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی ومشاوره با تشکیل کارگروه تخصصی مقابله روان شناختی،یک گام اجرایی مهم برای حضور موثر نزدیک به ۴هزار نیروی متخصص در سراسر کشور برای آرامش بخشی به‌خانواده ایرانی را فراهم کرده است.

اسماعیل تبار افزود: حال نوبت وزارت بهداشت و مدیران ارشد سلامت کشور است که نشان دهند به باور التهاب‌های موجود و فاجعه سازی از ویروس کرونا، توسط رسانه‌های مجازی و رادیوتلویزیون شخصی افراد چگونه واکنش نشان خواهند داد؟

*راهکارهای ممکن برای کاهش اضطراب کرونا

وی با اشاره به راهکارهای کاهش اضطراب ناشی از کرونا، ابراز داشت: کم کردن زمان افکار منفی به موضوع، مهارت آموزی هوشمندانه برای تقویت مکانیسم‌های روانی با امید آفرینی، مرور توانمندی‌های فردی خودمان و کاهش تلقین‌های منفی از موارد مهم در کاهش اضطراب ناشی از مووضع بیماری کروناست.

این روانشناس اضافه کرد: دور شدن از فضاهای ناشناخته و اشخاص منفی‌گرا، داشتن جایگزین‌های جذاب در برنامه‌های ذهنی، ماندن در خانه ،توجه ویژه به کودکان و افزایش بازی‌های کودکانه در درون خانواده، برنامه ریزی جهت خانه تکانی شب عید، دانش افزایی جهت پیشگیری‌های هوشمندانه، انتقال نکردن مطالب هراس آفرین و بدون منبع، توجه به توصیه‌های پزشکان معتمد و آشنا و گسترش مهارت‌های آرامش آفرین نظیر ورزش ،موسیقی، ذکر و یاد خدا؛ از جمله عوامل موثر و کاهش دهنده اضطراب و کسب آرامش در زمان بروز کرونا و مواجه با این موضوع است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول