اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وضعیت رودخانه‌های نهاوند تحت کنترل است/ طغیان رودخانه گاماسیاب

معاون عمرانی فرمانداری نهاوند گفت: بدنبال بارشهای جاری در نهاوند که از روز گذشته آغاز شده و در حال حاضر ادامه دارد وضعیت رودخانه‌های شهرستان در مسیل های جاری شدن آن تحت کنترل قرار دارد.

وضعیت رودخانه‌های نهاوند تحت کنترل است/ طغیان رودخانه گاماسیاب

ولی‌الله سیاوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا در غرب کشور و به ویژه شهرستان نهاوند روز گذشته ستاد مدیریت بحران تشکیل و وظایف دستگاه‌های مختلف و بخشداران مورد بررسی و یادآوری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تجربه بارش‌های فروردین‌ماه در نهاوند که به صورت رگباری و غافلگیرانه رخ داد در حال حاضر تمام نیروها و امکانات لازم آماده شده‌اند تا در صورت تشدید بارش‌ها و وقوع سیل احتمالی مانع گسترش آن در سطح شهرستان باشیم.

معاون عمرانی فرمانداری نهاوند در خصوص اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی شدید در سطح شهر گفت: طی روز گذشته با همکاری اداره امور آب شهرستان مسیل‌های رودخانه گاماسیاب در مناطقی که احتمال خروج آب و طغیان آن وجود داشت لایروبی و یا خاکریزی شد تا مانع ورود آب به داخل زمین‌های کشاورزی و یا روستاها شود.

وی گفت: با توجه به اینکه «نهر شعبان» یکی از شعبه‌های رودخانه گاماسیاب است که هنگام بارش پر آب شده و احتمال طغیان آن نیز وجود دارد لذا میزان ورودی آب به این نهر کاهش داده شد تا مشکل طغیان آن کاهش یابد.

سیاوش افزود: البته در حال حاضر رودخانه گاماسیاب خروشان بوده و در برخی مناطق به ویژه در منطقه خزل آب بالا آمده اما هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

وی در رابطه با وضعیت آبگرفتگی در سطح شهر نیز گفت: در سطح شهر خوشبختانه تا این لحظه مشکلی در زمینه آبگرفتگی منازل به وجود نیامده و به جز آبگرفتگی سطحی در ورودی کوی شهید حیدری  با تلاش شهرداری کانال‌ها و جداول شهری پاکسازی شده و وضعیت عادی در سطح شهر وجود دارد.

معاون عمرانی فرمانداری نهاوند گفت: بارش رحمت الهی تا کنون در شهرستان خوب بوده و حدود ۳۶ میلیمتر بارندگی در شهرستان داشتیم که البته به نظر می‌رسد امشب با تداوم بارش‌ها و احتمال شدت آن این میزان با افزایش قابل توجهی روبرو شود.

انتهای پیام/ 3140/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول