اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فوق تخصص ریه: 80 درصد مبتلایان به کرونا نیاز به بستری ندارند

فوق‌تخصص ریه گفت: ۸۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا بدون نیاز به بستری درمان می‌شوند اما ۲۰ درصد دیگر هم نیاز به مراقبت ویژه دارند.

فوق تخصص ریه: 80 درصد مبتلایان به کرونا نیاز به بستری ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صباح حسنی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای شهر سنندج که با موضوع ضرورت راهکارهای مقابله با بیماری کرونا در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ویروس کرونا قبلا جزو سرماخوردگی‌های ساده بوده است.

وی تصریح کرد: محل ورود این ویروس سلول‌های ریوی است و اگر این ویروس به گلو، چشم و سایر اعضای انسان راه پیدا کند فرد مبتلا به بیماری می‌شود.

این فوق‌تخصص ریه افزود: ۸۰ درصد از مبتلایان به این بیماری بدون نیاز به بستری شفا پیدا می‌کنند و ۲۰ درصد دیگر هم نیاز به مراقبت ویژه دارند.

حسنی گفت: خطری که این بیماری ایجاد می‌کند میزان انتقال آن است.

وی با بیان اینکه سرعت در شیوع از دلایل مهم ترس در این بیماری است، گفت: باید سرعت ابتلا را در جامعه کم کنیم تا فرصت برای درمان بیماران فراهم شود.

این فوق‌تخصص ریه اضافه کرد: اگر مردم در اهتمامی در پیشگیری نداشته باشند به دلیل کمبود زیرساخت‌های بیمارستانی، در استانی مانند کردستان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های تنفسی و ریوی اتفاق افتاده است اما نمی‌توان موارد را به بیماری کرونا ربط داد.

فوق‌تخصص ریه گفت: فقط فرهنگ‌سازی می‌تواند جامعه ما را از مشکل بیماری کرونا نجات دهد قطعا اپیدمی به زودی اتفاق خواهد افتاد لذا باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

حسنی عنوان کرد: مردم باید به این قناعت و فرهنگ برسند که در تعطیلات حتی عید نباید به مسافرت بروند چراکه این کار زمینه را برای شیوع بیشتر این بیماری فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم فرهنگ‌سازی در خصوص مقابله و پیشگیری از کرونا است.

این فوق‌تخصص ریه گفت: این بیماری بدون تب نیست، 98 درصد مبتلایان به ویروس کرونا حتما با علائم تب مواجه هستند و این یکی از فاکتورهای مهم در تشخیص این بیماری است.

رئیس مرکز بهداشت سنندج هم در این نشست اظهار کرد: یک ماه فرصت بود که هم فضای مجازی و ارگان‌ها آموزش‌های لازم را در مورد کرونا ارائه کنند.

یوسفی گفت: الان مردم اطلاعات کافی در مورد بیماری کرونا و راه‌های ورود آن را می‌دانند و مهم‌ترین نکته کلیدی این است که مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: مردم باید آنچه را که در قالب آموزش‌های مختلف فراگرفته‌اند باید تبدیل به عمل کنند و این مهم را در زندگی روزمره خود نشان دهند.

یوسفی اذعان کرد: امکانات حفاظت فردی مانند ماسک، دستکش و غیره برای پرسنل شهرداری که در حوزه خدمات شهری فعالیت دارند نیازی ضروری است.

تیم‌های آموزشی در مراکز بهداشت تشکیل شده است به صورت شبانه روزی آماده ارائه آموزش به سطوح مختلف هستند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول