اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

باران‌ سیل‌آسا در همدان/ بحران نداشتیم

طی ۲۴ ساعت گذشته بارش‌ سیل‌آسا همدان را فراگرفته است، بارش‌هایی که خسارت‌های سنگینی وارد نکرده، البته برخی از نقاط درگیر آبگرفتگی شدید شده است.

باران‌ سیل‌آسا در همدان/ بحران نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس همدان؛ از شب گذشته تاکنون موج شدید بارش‌های سیل‌آسا سطح استان به ویژه شهرستان تویسرکان و همدان را فراگرفته است.

ستاد مدیریت بحران استان طی اطلاعیه‌ای به مردم هشدارهای لازم در زمینه احتمال آبگرفتگی و سیل به تمام شهروندان داده و تأکید شده ساکنان خانه‌های غیرمستحکم روستایی و ساخت وسازهای غیرمجاز حریم رودخانه‌ها نسبت به تخلیه وسایل خود از این اماکن اقدام کنند.

تاکنون پس از گذشت ۲۴ ساعت بارندگی شدید هیچ محوری به غیر از محور گنجنامه - تویسرکان به علت صعب‌العبور بودن در سطح استان مسدود نشده و تردد در محورهای مواصلاتی همدان به صورت روان در جریان است.

البته شهروندان هنگام تردد باید احتیاط کنند چراکه اکثر محورهای همدان بارانی و در جاده‌های کوهستانی مه‌گرفتگی گزارش شده است.

لازم به ذکر است از امشب بارش برف در گردنه‌ها پیش‌بینی شده است بنابراین به مردم توصیه می‌شود از تردد در این محورها خودداری کنند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در این باره اظهار کرد: تاکنون بیشترین بارش‌ها در ایستگاه هواشناسی تویسرکان با ۸۰ میلیمتر گزارش شده است.

محمدحسن باقری شکیب افزود: تاکنون در سطح شهر همدان ۵۵ میلیمتر بارش ثبت شد ه و کمترین بارش‌ها در سطح استان مربوط به منطقه قهاوند با ۲۷ میلیمتر گزارش شده است.

وی تأکید کرد: تا نیمه شب چهارشنبه حدود ساعت ۴ صبح  بارش‌ها به اوج خود خواهد رسید و پس از آن به تدریج سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در باره آبگرفتگی معابر گفت: با توجه به اخطاریه هواشناسی لایروبی و پاکسازی  جویبار، نهری‌ها و رودخانه بیش از سطح شهر در دستور کار بوده و به صورت کامل انجام شده است.

وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه  چند نقطه در سطح شهر همچون تقاطع رسالت، خیابان پاستور و قاسم‌آباد از نظر آبگرفتگی معابر دچار مشکل هستیم افزود: در تقاطع رسالت پروژه انتقال آب‌های سطحی از میدان رسالت به بهره‌برداری نرسیده است.

وی در ادامه از پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه خبر داد و ادامه داد: طی یک تا دو ماه آینده این پروژه به اتمام خواهد رسید و به شبکه انتقال آب‌های سطحی وصل خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه با اتمام این پروژه مشکل آبگرفتگی سطحی در این منطقه برای همیشه حل خواهد شد تصریح کرد: متاسفانه طی بارش‌های امروز آب‌های سطحی به مسیر فاضلاب راه یافته و از زیر دو نقطه  آسفالت را شکافته و آب فوران می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مشکل آبگرفتگی در خیابان پاستور نیز رفع شده است خاطرنشان کرد: دربلوار ارم و تقاطع خواجه رشید نیز مشکلات کوچک آبگرفتگی ایجاد و به محض بروز مشکلات در محل حاضر و آبگرفتگی‌های سطحی رفع شده است.

علی‌ضمیر در ادامه با اشاره به اینکه تمام نیروهای خدمات شهری آمادگی لازم برای پاکسازی و رفع مشکلات احتمالی را دارند گفت: علیرغم بارش‌های شدید غیر از نقاطی که مشکل زیرساختی و عدم کشش آب در مسیرها وجود دارد مشکل خاصی در شهر نداشتیم.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی ما در آبگرفتگی معابر تقاطع رسالت به عنوان خط‌القعر است و تمام آب‌های سطحی در آن منطقه جمع می‌شوند، بنابراین با تمام تلاش به دنبال بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

 مدیرکل مدیریت بحران استان همدان نیز اظهار کرد: بر اثر بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته  خسارت‌های جزیی اعم از تخریب چند انبار علوفه و اصطبل در شهرستان‌های مختلف گزارش شده است. 

علیمردان طالبی با بیان اینکه آبگرفتگی جزیی نیز در سطح شهر ایجاد شده بود که رفع شده است افزود: رودخانه گاماسیاب در شهرستان نهاوند طغیان کرده اما تاکنون خسارتی به واحدهای مسکونی در آن منطقه وارد نشده است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول