اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

هشدار ترک منازل به ساکنان ۸ روستا و ۵ محله شهر دورود/تخلیه بخشی از آب سد مروک

فرماندار شهرستان دورود گفت: هشدار ترک منازل به ساکنان ۸ روستا و ۵ محله شهر دورود داده شده است.

هشدار ترک منازل به ساکنان ۸ روستا و ۵ محله شهر دورود/تخلیه بخشی از آب سد مروک

مجتبی بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: شهرستان درود در جریان وقوع سیل فروردین ماه امسال متحمل خسارات فراوانی شد و پس از آن نیز برخی دستگاه‌های اجرایی آن‌گونه که باید نتوانستند به تعهدات خود در جبران خسارات وارده عمل کنند.

وی عنوان کرد: در ماه‌های گذشته و با تخصیص اعتباراتی در ستاد مدیریت بحران کار لایروبی رودخانه تیره‌رود که از میان شهر دورود گذشته و آن را به دو بخش تقسیم می‌کند، انجام شد.

فرماندار دورود خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران لرستان مبنی بر احتمال وقوع سیل در برخی مناطق استان، جلسه ستاد مدیریت بحران در این شهرستان تشکیل شده و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

بیرانوند تاکید کرد: به این ترتیب هشدارهای لازم در خصوص تخلیه منازل ساکنان برخی مناطق شهری و روستایی که در مجاورت تیره‌رود قرار دارند، داده شده است.

وی تصریح کرد: به ساکنان ۸ روستای بخش مرکزی و سیلاخور و اهالی مناطق منوچهری، سری‌ساتی، صفا، سرچشمه و ۹۰ متری کوی فرهنگیان در سطح شهر دورود هشدار ترک منازل داده شده است.

فرماندار دورود افزود: برخی از ساکنان مناطق با ترک خانه‌های خود در نقاط امن پیش‌بینی شده مستقر شده و برخی دیگر به منازل بستگان خود رفته‌اند، اما همچنان عده‌ای از مردم حاضر به ترک خانه‌هایشان نیستند.

بیرانوند گفت: با توجه به تقسیم شهر دورود به مناطق شرقی و غربی رودخانه تیره‌رود، با توزیع جغرافیایی مناسب نسبت به استقرار ماشین‌آلات و مناطق اسکان امن اقدام شده است.

وی عنوان کرد: از سویی با توجه به آزادسازی بخشی از آب سد کمال صالح در استان مرکزی و در بالادست سد مروک، با در نظر گرفتن ظرفیت رودخانه تیره نسبت به آزادسازی بخشی از حجم آب سد مروک اقدام شده است.

فرماندار شهرستان دورود از بارش ۶۵ میلی‌متری باران طی روز گذشته تاکنون در این شهرستان خبر و ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و به دلیل کاهش دما، بارش‌ها در ارتفاعات به صورت بارش برف خواهد بود.

بیرانوند در خصوص دبی آب تیره‌رود گفت: دبی آب این رودخانه هم‌اکنون ۱۶۵ مترمکعب بر ثانیه بوده و با توجه به ظرفیت تا ۵۰۰ میلیون مترمکعبی آن در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول