اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جزییات آماده‌سازی بازار جدید ماهی‌فروشان بندرعباس برای افتتاح

مدیرعامل شرکت پرشین‌ساز جزئیاتی از آماده‌سازی پروژه بازار جدید ماهی‌فروشان بندرعباس را تشریح کرد.

جزییات آماده‌سازی بازار جدید ماهی‌فروشان بندرعباس برای افتتاح

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اوسطا رضانیا در مورد پروژه و بازار جدید ماهی فروشان بندرعباس، اظهارکرد: این پروژه، یک پروژه بزرگ در جنوب کشور است که از نظر تمرکز و گستردگی خدمات بی‌نظیر است و متاسفانه این پروژه نباید ۸ سال طول می کشید و در صورتی که قرارداد ما با شهرداری ۳ساله بود و این پروژه باید بعد از سه سال به اتمام می‌رسید.

وی به دلیل طول کشیدن اتمام این پروژه اشاره و ابراز کرد: به طور متناوب این پروژه به مدت  ۴سال و در بازه‌های متناوب  تعطیل شد و  اولین تعطیلی این پروژه در سال ۹۲ اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت پرشین‌ساز خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰ پروژه بازار ماهی‌فروشان بندرعباس با حضور استاندار وقت جناب آقای عزیزی و شهردار وقت آقای سلطان‌زاده کلنگ‌زنی شد و در فروردین ماه سال ۹۱ قرارداد این پروژه منعقد شد.

رضانیا اظهار کرد: بازار ماهی‌فروشان بندرعباس یک پروژه‌ای بود که برای بخش عمومی و مالک آن  شهرداری بندرعباس است و تمام مجوزات مربوطه توسط شهرداری اخذ شده است و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان جانمایی این پروژه در منطقه پشت شهر بندرعباس کاملا درست است و اگر هر جای دیگری غیر از این مکان چنین بازاری ساخته شود بی‌شک با شکست روبرو خواهد شد.

وی به تغییرات و اختلافات سلیقه‌های به وجود آمده پس از رفتن استاندار وقت اشاره و افزود: بعد از رفتن استاندار وقت هرمزگان در دو سه مقطع به‌طور موقت این پروژه  تعطیل شد و دلیل این تعطیلی که به ما ابلاغ شد، تعیین تکلیف ماهیت پروژه بود اما هیچ گاه دلیل و ایراد مشخصی به ما ابلاغ نشد و این که این پروژه اصلا باید اجرا شود و یا خیر.

مدیرعامل شرکت پرشین‌ساز خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال 91 نیز پروژه بوستان‌های ساحلی پشت شهر در ضلع شرق و غرب این بازار توسط شرکت ما ساخته و با حضور آقای احمد مرادی فرماندار وقت بندرعباس افتتاح شد اما در آذرماه ۹۳ اولین تعطیلی این پروژه رقم خورد در حالی که حدود ۴۰ الی۵۰ درصد کار از نظر فیزیکی پیش رفته بود.

وی ابراز کرد: در سال 81 اداره کل شیلات برای تمرکز خدمات صیادی در بندرعباس یک مکان و محلی به نام بندر صیادی ایجاد و از سال ۸۱ همین مکان یعنی محله پشت شهر بندرعباس جانمایی  و تمام مجوزات مربوطه گرفته می‌شود و با بودجه دولتی جهت ایجاد  موج‌شکن، اسکله و استحصال  ساحل و دریا در این نقطه شروع به کار می‌کنند.

رضانیا افزود: از سال 81 تا کنون آنچه در رسانه‌ها و نشریات استان در خصوص این پروژه منعکس شده است موضوعاتی چون دریاخواری، تخریب ساحل و محیط زیست بوده است در حالی که در همان سال 81 استحصال و خشک کردن دریا جهت پهلو گرفتن قایق‌های صیادی توسط اداره کل شیلات صورت گرفته است و این ربطی به شرکت ما و بازار ماهی‌فروشان ندارد و در واقع ما با شهرداری توافق کرده‌ایم که ساختمانی برای عرضه محصولات آبزی در منطقه پشت شهر ایجاد کنیم تا دیگر شاهد بازار سنتی و غیر بهداشتی که اکنون وجود دارد، نباشیم.

وی تصریح کرد: در دنیا هیچ پروژه‌ای با عنوان خدمات تک محصولی ارایه نمی‌شود و در واقع یک سبد از خدمات ارائه می‌دهند و به‌طور طبیعی این اصناف در کنار هم قرار می‌گیرند که با افتتاح این پروژه اصنافی چون ماهی‌فروشی، میوه و تره‌وبار، محصولاتی که از ماهی به دست می‌آید،کلمن، پودر یخ، رستوران‌ها و... به وجود خواهند آمد و با راه‌اندازی این پروژه برای حدود 1000 نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این پروژه اکنون در آستانه بهره‌برداری است تا شکل و شمایل بازار ماهی‌فروشان فعلی را تغییر داده و شرایطی متفاوت از ارائه خدمات شیلاتی را به مردم عرضه دارد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول