اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آبگیری دریاچه نمک پس از ۸ سال خشکسالی/ تالاب «بندعلی‌خان» پر شد

رئیس منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران گفت: آب تالاب «بندعلی‌خان» بعد از ۸ سال به دریاچه نمک سرازیر شده و با ادامه روند بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود، بیش از ۶۰ درصد دریاچه نم آبگیری شود.

آبگیری دریاچه نمک پس از ۸ سال خشکسالی/ تالاب «بندعلی‌خان» پر شد

محمود رضا خسروی رئیس منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که همچنان هم ادامه دارد وضع تالاب بندعلیخان بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه امشب و فردا هم بارش‌ها ادامه داد، افزود: نسبت به سال گذشته بارش‌ها بهتر و بیشتری داشتیم که علاوه بر آبگیری کل تالاب، آب فراوانی به دریاچه‌ نمک وارد شده است.

منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران بیان داشت: آب تالاب بند علی خان بعد از ۸ سال به دریاچه نمک سرازیر شده و با ادامه روند بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۶۰ درصد دریاچه نمک قم آبگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته آب تالاب به سمت جنوب سرازیر شد اما به دریاچه نمک نرسید جالب آنکه تالاب بند علی خان روز به روز در حال گسترش است و در عرض بزرگتر می‌شود.

رئیس منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران به احیای دریاچه نمک قم با تثبیت خاک اشاره و خاطرنشان کرد: با رسیدن آب به دریاچه نمک امسال یکی از کانون‌های ریزگرد از بین رفته است.

خسروی با اشاره به سرشماری سازمان محیط زیست از پرندگان این منطقه تصریح کرد: کارشناسان در این برنامه پرندگانی مثل غاز تا ۷۰۰ قطعه، درنا خاکستری ۱۲۰ قطعه و سایر پرندگانی چون مرغ آبی، آنقوت، خوتکا، تنجه و سایر گونه‌ها را غیرقابل شمارش اعلام کردند.

وی پرندگان غیر قابل شمارش را در تالاب بندعلیخان را بیش از ده هزار قطعه اعلام کرد.

رئیس منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران در پایان با توجه به بارش‌های سنگین تمام مراتع را سرسبز و وضعیت علوفه برای عشایر و حیات وحش را بسیار خوب دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول