اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیمارستان شریعتی مشهد برای بستری مبتلایان به کرونا تخلیه شد/ ارسال ۴۴ نمونه مشکوک به تهران

مسوول ارتباطات رسانه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تخلیه بیمارستان شریعتی برای بستری کردن مبتلایان به کرونا در شرایط حاد احتمالی خبر داد.

بیمارستان شریعتی مشهد برای بستری مبتلایان به کرونا تخلیه شد/ ارسال ۴۴ نمونه مشکوک به تهران

حسین اخباری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همان‌طور که از قبل نیز برنامه ریزی کرده بود یک سری تمهیداتی اتخاذ کرده تا در صورت اپیدمی کرونا در مشهد، بتواند سرویس دهی مناسبی به بیماران داشته باشد.

مسوول ارتباطات رسانه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از جمله این اقدامات که انجام شد تخلیه بیمارستان شریعتی مشهد و آماده سازی این بیمارستان برای بستری مبتلایان به کرونا در شرایط حاد احتمالی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط طبیعی است و این اقدامات از باب احتیاط انجام می‌شود، شایعه بستری شدن 55 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان رضوی را رد کرد و گفت: مشکلات حاد تنفسی از جمله مشترکات بین آنفولانزا و کرونا است که تشخیص را سخت می‌کند، بستری بودن بیماران ایزوله از قبل در این بیمارستان وجود داشته و چیز جدیدی نیست چرا که الان فصل آنفولانزا است، الان فقط حساسیت مردم زیاد شده است.

اخباری خاطر نشان کرد: افراد باید زمانی که یک سری علایم اولیه بیماری در خود دیدند به جای مراجعه به بیمارستانهای قائم و اورژانس عدالتیان، در مرحله اول با شماره تلفن 31449449 تماس گرفته و علایم را بگویند، اگر تشخیص این بود که فرد مشکوک به کرونا است به یکی از مراکز بهداشتی در نظر گرفته شده در سطح شهر راهنمایی و در آنجا نمونه گیری انجام می‌شود در صورتی که علایم بیماری جدی‌تر شد با یک سری آمبولانس‌های مخصوصی که برای جابجایی این بیماران در نظر گرفته‌ایم به مراکز سطح 2 منتقل و شخص در شرایط ایزوله بستری و نمونه وی برای تعیین نتیجه به تهران فرستاده می‌شود.

مسوول ارتباطات رسانه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن رد فوت یک بیمار قلبی مشکوک به کرونا در بیمارستان قائم مشهد که گفته می‌شود شب گذشته اتفاق افتاده، ادامه داد: اگر نتیجه آزمایش کرونای شخصی مثبت شود موظف به اعلام هستیم به مردم شفاف اطلاع رسانی کنیم، اما تاکنون نتیجه آزمایش مثبت از تهران به دست ما نرسیده است.

وی متذکر شد: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هم امروز اعلام کرد که تا الان 44 نمونه از مشهد به تهران ارسال کرده‌ایم ولی از آنهایی که به دست ما رسیده مثبت نبوده است.

گفتنی است؛ طبق اعلام قبلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۹ مرکز بهداشتی برای مراجعه بیماران با علایم کرونا در این شهر تعیین شده است.

این مراکز جامع خدمات سلامت به نام‌های لشکر در بلوار فلاحی، آب و برق، پنجتن، بافقی در گلشهر، سیلو در خیابان رسالت، احمدی در چهارراه ابوطالب، امام علی در آخوند خراسانی، سیدی در بلوار صبا و ساختمان در شهرک شهید رجایی، برای مراجعه بیماران با علایم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا پیش‌بینی شده‌اند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول