اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آمادگی 14 پایگاه بحران شهرداری مشهد

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد از آماده سازی 14 پایگاه مدیریت بحران مناطق شهرداری مشهد خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت گرفت تا درصورت نیاز این پایگاه ها دراختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.

آمادگی 14 پایگاه بحران شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وحید اکلملی در نشست هماهنگی و آموزش مقابله با شیوع ویروس کرونا، که با حضور کارشناسان حوزه بحران و سر گروه های دوام ثامن برگزار شد، اظهار کرد: موادی که برای ضد عفونی کردن ناوگان حمل ونقل عمومی و سایر اماکن عمومی استفاده می‌شود موادی است که کشور چین درموارد فوق بحرانی نیز از آن کمتراستفاده کرده است.

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد، سیاست‌های شهرداری مشهد پس از مشاهده شیوع ویروس کرونا در کشور چین، را تبدیل تهدید به فرصت و ارائه آموزش‌های لازم برای مقابله با بیماری‌های ویروسی و واگیردار درچند سطح توصیف کرد.

وی ادامه داد: درمقطع اول؛ اقدامات انجام شده در استریل فضاها به صورت غیرعلنی انجام شد و تمرکز براین بود تا درساعات و زمان‌ها و مکان‌هایی انجام شود که شهروندان حضور کمتری دارند تا استرسی به جامعه وارد نشود.

اکلملی اضافه کرد: اما پس از مشاهده ویروس در کشور و انتشار شایعه‌های زیاد دراین خصوص که باعث ایجاد استرس در مردم شد، مجبور شدیم فعالیت‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم که به شهروندان این اطمینان را بدهد اقدامات موردنیاز برای ضدعفونی کردن و ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در حال انجام است.

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد، تصریح کرد: مدیریت شهری، مسؤولان حوزه بهداشت و سایر بخش‌ها نسبت به تهدید هرگونه بیماری واگیردار واکنش‌های لازم را انجام می‌دهند اما شایعاتی که نسبت به خطرناکی ویروس کرونا طی چند روز گذشته انجام شده چندین برابر خطر واقعی این ویروس است بنابراین  اکنون بعد روانی ایجاد شده برای ما مهم‌تر ازتاثیرات ویروس است.

وی گفت: انتظار داریم فضای استرس زا در جامعه با انتقال اطلاعات کاملا صحیح که از سازمان‌های بسیار معتبر و دارای استانداردهای جهانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت می‌کنیم به شهروندان کاهش داده و کار مقابله با انتشار با شیوع ویروس را به صورت جدی انجام دهد.

اکلملی با بیان اینکه اکنون ناوگان اتوبوسرانی درپایان هر مسیر و هرشب، واگن‌های قطار شهری و تاکسی‌های مبادی ورودی شهر هر روز استریل و ضد عفونی می شوند، اضافه کرد: سرویس‌های بهداشتی، مکان‌های تجمعی، ادارات شهرداری در بالاترین سطح و با بهترین مواد ضد عفونی کننده  استریل می شود.

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد اظهارکرد: در این مقطع سطح اقدامات ما درمشهد برای ضد عفونی کردن و سایر فعالیت‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا بالاتر از جهان نباشد، پایین‌تر نیست درحالی که هنوز تا این لحظه موردی در مشهد گزارش نشده است.

وی با بیان این که دربحث ویروس ها و بیماری های واگیردار سازمان جهانی بهداشت مراکز دانشگاهی دنیا را موظف کرده است که موارد ابتلا و فوت را اعلام کنند، اظهارکرد: غیر از این کسی نمی‌تواند فرد فوت شده را بدون ارائه گواهی فوت دفن کند و هر فردی حتی بالاترین مسؤول بخواهد خلاف آن عمل کند باجرائم سنگینی روبه رو خواهد شد لذا قطعا حداقل در این یک حوزه نمی‌توان اطلاع رسانی نکرد.

آماده باش 14 پایگاه بحران شهرداری مشهد

اکلملی همچنین در حاشیه این دوره آموزشی گفت: اولین کاری که از سوی مدیریت شهری در این خصوص انجام شد، بحث اطلاع رسانی عمومی و راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا با استفاده از گروه‌های دوام ثامن بود.

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد افزود: در گام بعدی بحث آماده سازی 14 پایگاه مدیریت بحران مناطق شهرداری مشهد انجام شد که با مکاتباتی که با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت گرفت تا درصورت نیاز این پایگاه ها دراختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول