اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون اتحادیه عرب استقرار نیروهای حافظ صلح در الخلیل را خواستار شد

معاون دبیر کل اتحادیه عرب استقرار نیروهای حافظ صلح بین المللی در شهر الخلیل در کرانه باختری برای مقابله با تجاوزگری و حملات بی وقفه نظامیان صهیونیست را خواستار شد.

معاون اتحادیه عرب استقرار نیروهای حافظ صلح در الخلیل را خواستار شد

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه عرب بازاستقرار نیروهای حافظ صلح بین المللی به طور خاص در شهر الخلیل کرانه باختری و به طور کلی در همه اراضی فلسطینی و ایجاد ساز و کار اجرای احکام کنوانسیون چهارم ژنو را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «سعید ابوعلی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین افزایش شهرک‌سازی‌های اسرائیل را که با هدف یهودی سازی قلب شهر الخلیل و آواره ساختن ساکنان آنجا انجام می‌شود و همچنین ادامه حملات به حرم شریف ابراهیمی و ممانعت از برگزاری نماز توسط مسلمانان در آنجا را محکوم کرد.

ابوعلی به مناسبت بیست و پنجمین سال کشتار حرم ابراهیمی در الخلیل از سازمان ملل خواست ساز و کار مناسبی را برای اجرای احکام کنوانسیون چهارم ژنو در این خصوص ایجاد کند تا مانع از تکرار چنین فجایع و رفتارهای تروریستی شود که روزانه در حق ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

وی افزود: «ما در حالی وارد بیست و پنجمین سال کشتار فلسطینی‌ها در حرم ابراهیمی شدیم که تجاوز دشمن اسرائیلی به حقوق و موجودیت ملت فلسطین با تشویق و نظارت دولت آمریکا ادامه دارد».

وی افزود:«سالروز این فاجع دردناک به دنبال  تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ممانعت از کار نیروهای ناظر بین المللی در شهر الخلیل است که شهروند فلسطینی را در مقابله با تروریسم شبه نظامیان مسلح شهرک نشین و عناصر تروریست آنها تنها گذاشته است».

ابوعلی درباره خطر تصمیم‌های اسرائیل در تشدید تنش برای تسلط بر حرم ابراهیمی و شروع تدابیر گسترده برای یهودی‌سازی قدس هشدار داد و گفت این اقدامات پیامدهای خطرناکی به همراه خواهد شد که موجب انفجار اوضاع در منطقه می‌شود.

روز جمعه 25 فوریه سال 1994 «باروخ گولدشتاین» یک صهیونیست افراطی با حمله به حرم حضرت ابراهیم در شهر الخلیل در کرانه باختری در جلوی چشم نظامیان صهیونیست، به‌سمت نمازگزاران حاضر در این مسجد تیراندازی کرد و 29 فلسطینی را که در حال خواندن نماز جماعت بودند به شهادت رساند و 15 تن دیگر را زخمی کرد.

در جریان تشییع پیکر شهدای این حمله تروریستی نیز ارتش رژیم صهیونیستی به‌ سمت تشییع کنندگان تیراندازی کرد که در نتیجه این حملات نیز 50 نفر دیگر به شهادت رسیدند.

پس از آن توافقنامه اعزام ناظران «حضور بین المللی موقت در الخلیل» موسوم به «تیف» در سال 1994 بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین امضا شد.

جنایت هولناک کشتار حرم ابراهیمی به جای اینکه برای صهیونیست‌ها عواقبی در برداشته باشد،  بسیاری از آزادی‌‌های مسلمانان فلسطینی در آنجا را محدود کرد و رژیم صهیونیستی به این بهانه مسجد ابراهیمی را به دو بخش یهودی و مسلمان تقسیم کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول