اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آزمایش‌ تشخیص کرونا در کرمانشاه انجام می‌شود/ تدوین پروتکل درمانی برای بیماری کرونا

فوق تخصص بیماری‌های تب‌دار و عفونی، از شروع به فعالیت آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی در شهر کرمانشاه از امروز به عنوان مرجع بررسی موارد مشکوک به ویروس کرونا در غرب کشور خبر داد.

آزمایش‌ تشخیص کرونا در کرمانشاه انجام می‌شود/ تدوین پروتکل درمانی برای بیماری کرونا

پروفسور بابک صیاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص آخرین اخبار و اطلاعات بیماری ویروس کرونا، اظهار داشت: قبول کنیم با کرونا فعلا زندگی می‌کنیم، موارد مثبتی از آن را در استان‌های از کشور داریم و تقریبا همه‌گیر شده است.

وی در خصوص تشخیص بیماران کرونا، گفت: افراد که دچار عفونت‌های تنفسی هستند، می‌توانند با مراجعه به تمامی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مطب‌ها با انجام یک‌سری اقدامات توسط پزشک، اگر مشکوک به کرونا تشخیص داده شوند به بیمارستان گلستان ارجاع داده می‌شوند، طی آزمایشات نمونه‌های گرفته می‌شود به تهران ارسال می‌شود و اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد، بیمار کرونایی مثبت اعلام می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های تب‌دار و عفونی از شروع به فعالیت آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی در شهر کرمانشاه به عنوان مرجع بررسی موارد مشکوک به ویروس کرونا در غرب خبر داد و گفت: کیت‌های آزمایشگاهی کرونا به کرمانشاه رسیده و از امروز دیگر آزمایشات تشخیصی را به تهران نمی‌فرستیم و در کرمانشاه انجام می‌شود.

زنگ خطر کرونا؛ تنگی نفس است

وی دوره کمون ویروس کرونا از زمانی که وارد بدن می‌شود تا بروز علائم را حداکثر 14 روز اعلام کرد و گفت: علائم این بیماری هم تقریبا شبیه سایر بیمارهای تنفسی همراه با تب، کوفتگی، دردهای عضلانی همراه با سرفه‌های خشک و تنگی تنفس همراه دارد، که زنگ خطر این بیماری که برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است همان تنگی نفس است.

صیاد با بیان اینکه همه گروه‌های سنی در خطر بیماری جدید کرونا ویروس هستند، گفت: علائم بالینی در سنین مختلف به شکل‌های متفاوت خود را نشان می‌دهد، اما غالبا شبیه است؛ کودکان نیز مبتلا می‌شوند ولی عارضه آن کمتر است.

وی گفت: در 80 درصد از بیماران، کرونا ویروس ممکن است به صورت ساده در حد یک بیماری سرماخوردگی خود را نشان دهد، تنها در 20 درصد شدید است که معمولا برای افراد با سنین بالا و بیماران زمینه‌ای(قلبی، کلیوی، دیابت و...) خطرناک است.

درمان کرونا با مواد غذایی خاصی، صحت ندارد

این فوق تخصص بیماری‌های تب‌دار و عفونی در خصوص شایعات تغذیه با برخی از مواد غذایی در درمانی ویروس کرونا، گفت: این موضوع صحت ندارد، خوردن مواد غذایی خاص که جلوی انتشار آن را بگیرد و سبب درمان شود، نداریم، استفاده ازب رخی از مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خوب است ولی به منظور درمان کرونا، صحت ندارد.

امیدرواریم کرونا با گرم شدن هوا فروکش کند

وی در خصوص پیک زمانی فعالیت ویروس کرونا در ایران، اضافه کرد: این ویروس جدید و رفتار آن ناشناخته است، لذا نمی‌توانیم به طور دقیق بگوئیم تا کی درگیر هستیم ولی معمولا بیماری‌های عفونت‌های تنفسی با گرم شدن هوا فروکش می‌کنند که امیدرواریم کرونا نیز با گرم شدن هوا فروکش کند.

وی در خصوص صحت خبر تایید داروی این بیماری در چین، گفت: دارو در کشور چین برای استفاده درمانی مورد تایید قرار گرفته که خوشبختانه از دیروز (6 اسفندماه سال 98) نیز در کشور خودمان یک پروتکل درمانی برای این بیمار در استفاده از چند دارو که یکی از آن‌ها همان داروی اچ.ای.وی است، تعریف شده است.

صیاد در پایان، پیشگیری را بهتر از درمان دانست و همگان را به شست‌وشوی مکرر دست‌ها، خودداری از دست دادن و روبوسی، به حداقل رساندن تماس‌های نزدیک، عدم حضور در اجتماعات، عدم تماس محافظت نشده با حیوانات، استفاده از غذای پخته شده، توصیه کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول