اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سخنان رئیس‌جمهور کارشناسی‌شده نبوده است/ مدارس باید تا اطلاع ثانوی تعطیل شود

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق به رئیس جمهور درباره بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: سخنان وی در این باره کارشناسی شده نبود و ما باید برای رفع نگرانی، مدارس را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنیم.

سخنان رئیس‌جمهور کارشناسی‌شده نبوده است/ مدارس باید تا اطلاع ثانوی تعطیل شود

سید مرتضی خاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به شیوع کرونا در زنجان اظهار کرد: این بیماری در سطح کشور درحال بروز است و کم کم ممکن است به استان‌های مختلف سرایت کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه حتما باید درباره کرونا از جامعه رفع نگرانی شود، گفت : به نظر می‌رسد آنطور که باید در جامعه حساسیت وجود ندارد.

وی با تأکید بر مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر و دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان و سالمندان بیان کرد: این گروه‌ها در معرض آسیب بیشتری قرار دارند و نهایتا آن درصدی که بر اثر کرونا در معرض خطر هستند، از همین گروه‌ها هستند.

خاتمی با اشاره به اینکه پیشگیری در این باره عمدتا به رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات مربوط می‌شود، اضافه کرد: از طرفی در این شرایط ما یک مرکز اطلاع‌رسانی نیاز داریم که اطلاعات لازم را به مردم بدهد و به موقع از جامعه رفع نگرانی کند. 
نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق با اشاره به اینکه در مراکز عمومی نیز باید ماسک و دستکش در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: البته ماسک برای همه افراد نیاز نیست و افراد مشکوک و در معرض خطر و همچنین مراقبین و در اجتماعات باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دستکش راهکار خوبی برای مقابله با این بیماری است، چون از تماس دست با سطوح آلوده جلوگیری می‌کند، گفت: در این باره نیز وزارت صمت موظف شده تولید اقلام بهداشتی از جمله ژل ضدعفونی، دستکش و ماسک را به سرعت افزایش دهد.

خاتمی به سخنان روز گذشته رئیس جمهور درباره این بیماری نیز اشاره کرد و افزود: سخنان وی در این باره کارشناسی شده نبود و ما باید برای رفع نگرانی، مدارس را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنیم.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق با اشاره به اینکه رفع نگرانی از جامعه اقدام مناسبی است، اما باید حساس‌سازی منطقی در جامعه صورت گیرد، گفت: نظر کارشناسی وزارتخانه باید این باشد که در شرایطی که به سمت پیک آلودگی می‌رویم و تا رسیدن به حالت افقی و پایدار، بهتر است از ابتلای بیشتر جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه هر استان باید به فراخور شرایطی که دارد مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کند، گفت: این بیماری شبیه آنفولانزا است و مرگ و میر آن عمدتا در گروه‌های پرخطر است و برای افراد عادی با مراقبت‌های خاص و رعایت اصول بهداشتی مشکلی به وجود نمی‌آید.

خاتمی بر رعایت بهداشت فردی، جلوگیری از مسافرت‎‌های غیرضرور، رعایت فاصله فردی، پرهیز از روبوسی و دست دادن تأکید کرد و گفت: از مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری اصول تغذیه‌ای را نیز رعایت کنند.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق با تأکید بر بررسی میزان مخاطره‌آمیز بودن این بیماری بیان کرد:  در جلسه پریروز کمیسیون پیشنهاد تعطیلی مدارس را تا اطلاع ثانوی دادیم، اما اطلاع ثانوی قطعا روز شنبه نبود، چون ما در شرایط کنونی در حال رشد آمار بیماریابی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس از روز شنبه جای نگرانی دارد چون امکان ابتلا را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: باز بودن مدارس در شرایط فعلی بیشتر از تعطیلی آن آسیب خواهد زد.

خاتمی در ارتباط با ضرورت قرنطینه استان قم نیز گفت: در قم قرنطینه نسبی رخ داده است.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق با اشاره به اینکه قرنطینه کامل شهر در حالی رخ می‌دهد که موارد محدود به همان شهر باشد و ما مطمئن باشیم که با این کار می‌توان از اشاعه بیماری به دیگر مناطق جلوگیری کنیم، گفت: در چنین شرایطی به نظر می‌رسد، اطلاع‌رسانی عمومی و رعایت بهداشت فردی و عمومی موثرتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز کشورهای مختلفی آلوده به این بیماری هستند، افزود: معتقدیم امروز اغلب فرودگاه‌ها آلوده به این بیماری هستند، پس باید ساز و کار دیگری در پیش گرفته شود.

خاتمی در ارتباط با لوازم بهداشتی مورد نیاز و کمبود آن در استان‌های مختلف گفت: در این زمینه نیز جلسات متعددی با حضور وزیر بهداشت و وزیر صمت برگزار شده و در کمیسیون نیز تأکید کردیم که وزارت صمت سریعا این اقلام را تولید و در اختیار جامعه قرار دهد.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق تصریح کرد: امروز مشکل ما این است که در تولید ژل‌های ضدعفونی، دستکش و ماسک کمبود داریم.

وی با تأکید بر تهیه مواد لازم برای کادر درمانی و بیمارستان‌ها بیان کرد: کمبود این لوازم و تجهیزات در مراکز درمانی، سربازان خط اول مبارزه با کرونا را تهدید و لذا برای کل جامعه مشکل‌ساز خواهد بود.

خاتمی در ارتباط با استقرار کیت سنجش کرونا در استان‌های مختلف بویژه استان‌های در معرض خطر گفت: خوشبختانه این مشکل در حال حل شدن است و امکان انجام آزمایش تخصصی کرونا در استان‌های مختلف در حال فراهم شدن است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه تا روز گذشته 95 نفر ابتلای قطعی و 15 نفر فوتی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در کشور داشتیم، اضافه کرد: البته در جامعه تعداد ابتلا بیشتر از آن است، ولی آمار تشخیصی همین میزان است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول