اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گام‌های مثبت در مقابله با کرونا/ قشم در تولید «آب ژاول» خودکفا شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از خودکفایی این جزیره در تولید ماده ضدعفونی کننده «آب ژاول» خبر داد.

گام‌های مثبت در مقابله با کرونا/ قشم در تولید «آب ژاول» خودکفا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مرتضی شیخ‌زاده ظهر امروز در نهمین نشست ستاد خدمات سفر منطقه آزاد قشم با محوریت ویروس کرونا، اظهار داشت: جزیره قشم در تولید ماده ضدعفونی کننده «آب ژاول» به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به کارایی این ماده در مقابله با ویروس کرونا، افزود: تمامی سطل‌های زباله و نقاط حساس جزیره قشم با استفاده از این ماده ضدعفونی خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا 450 هزار ماسک خریداری و در انبار منطقه آزاد قشم موجود است که بنابر نظر شبکه بهداشت و درمان جزیره توزیع خواهد شد.

شیخ‌زاده ادامه داد: 250 هزار عدد از این ماسک‌ها و همچنین 100 لباس محافظت شخصی پزشکان و پرستاران امروز در اختیار شبکه بهداشت و درمان قشم قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اتوبوس آمبولانس 12 تخته این سازمان نیز در راستا مسوولیت اجتماعی در اختیار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: 2 هزار لیتر وایتکس، پنج هزار لیتر الکل 70 درصد، ۱۰۰ هزار جفت دستکش لاتکس و 10 دستگاه تب سنج دیجیتالی نیز در جزیره قشم وجود دارد.

شیخ‌زاده خاطرنشان کرد: تامین 20 تب سنج دیگر، 100 کیت کاور حمل جسد، پنج دست لباس فشار مثبت و ۱۰۰ عینک مخصوص نیز در دستور کار است.

گفتنی است، «آب ژاول» که در فارسی به آن مایع سفیدکننده و وایتکس نیز گفته می‌شود، محلولی است که برای گندزدایی، سفیدکردن و بوزدایی به کار می‌رود و خاصیت ضدعفونی‌کننده آن به دلیل تولید کلر آزاد می‌باشد.

انتهای پیام/88050/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول