اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون تلفیق در اصلاحیه بودجه 99 به آثار افزایش بهای بنزین توجه کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از کمیسیون تلفیق خواست در اصلاحیه لایحه بودجه99 به آثار تورمی افزایش بهای بنزین توجه کرده و بکوشد تورم ناشی از فضای روانی ناشی از اقدام آبان‌ماه دولت را کاسته و تورم ناشی از افزایش واقعی قیمت تمام‌شده کالاها را تنزل دهد.

کمیسیون تلفیق در اصلاحیه بودجه 99 به آثار افزایش بهای بنزین توجه کند

علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: همه عقلای کشور در مورد اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اتفاق‌نظر دارند، ولی اینکه تصمیم‌گیری نهایی با چه کیفیت، چه زمان و چه شیبی باشد بحث‌های مختلفی دارد. 

وی افزود: نمایندگان مجلس در حال تهیه طرح‌هایی برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی هستند تا در اصلاحیه لایحه بودجه 99 در کمسیون تلفیق این موضوع را عملیاتی کنیم. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید جنبه‌هایی از امور اجرایی، جزئیات و آثار مترتب بر افزایش ناگهانی نرخ بنزین در سال جاری، در سال 99 تعدیل شود. 

کریمی گفت: باید در اصلاحیه لایحه بودجه به آثار تورمی افزایش بهای بنزین توجه ویژه‌ای کنیم و بکوشیم تا هم تورم حاصل از فضای روانی ناشی از اقدام آبان‌ماه دولت را بکاهیم و هم تورم ناشی از افزایش واقعی قیمت تمام‌شده کالاها را تنزل دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: نحوه مصرف و هزینه‌کرد منابع مالی حاصل از افزایش بهای بنزین برای دولت هم باید در لایحه بودجه سال 99 بررسی مجدد شود، این در حالی است که مجلس در بودجه سال 98 ردیفی را برای این موضوع تخصیص نداده بود، لذا کمیسیون تلفیق باید ضمن تعیین ردیف بودجه اختصاصی این موضوع، رقم چند ده هزار میلیارد تومانی این درآمد را تعیین‌تکلیف کرده و نحوه هزینه‌کرد آن را هم مشخص کند، ولی اینکه دولت اعلام کرده کل درآمد استحصالی این افزایش بها را به مردم در قالب یارانه معیشتی می‌پردازد، نقض قوانین مختلفی است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره جزئیات این نقض قوانین افزود: موضوع مذکور، نقض قانون هدفمندی یارانه‌ها، نقض مفاد بند «الف» ماده 39 قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نقض بند «الف» تبصره 14 قانون بودجه سال 98 است که باید در این باره تصمیم‌گیری کرد، لذا از دولت و کمیسیون تلفیق می‌خواهیم که سریع‌تر هزینه‌کرد این منابع را شفاف کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول