اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

همه دستگاه‌های فرهنگی در فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق فعال شوند

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی استان برای امر فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعال شوند.

همه دستگاه‌های فرهنگی در فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق فعال شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی خداویسی پیش از ظهر امروز در کارگروه فرهنگی و تبلیغات مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در صدا و سیمای مرکز کردستان در سنندج برگزار شد اظهار داشت: جلساتی که در گذشته در رابطه با قاچاق کالا برگزار شده است متاسفانه آنطور که باید خروجی خاصی نداشته است.

وی افزود: دستگاه‌هایی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش که متولی فرهنگ هستند باید برای پیگیری و ترویج مباحث فرهنگی بیشتر تلاش کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم به عنوان یک دستگاه فرهنگی و متولی فرهنگ یک جشنواره در راستای فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در آینده‌ای نزدیک با یک خروجی مناسب برگزار کنیم.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد با اطلاع از اینکه کار فرهنگی کار بسیار زمان‌بری است  انتظار نتیجه سریع دارند. 

خداویسی تصریح کرد: آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهمی دارد که باید به آن توجه بیش از این شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی جلساتی را برگزار می‌کنیم که هیچ خروجی خاصی ندارد و صرفا بخاطر رفع تکلیف است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان بیان کرد: تا مردم در مباحث فرهنگی به آگاهی کامل و لازم نرسند اقدامات بازدارنده فقط مسکن هستند و درمان کامل نیستند.

وی ادامه داد: از دستگاه‌ها انتظار داریم که به نوبه خود در امر فرهنگ‌سازی گام‌های مناسبی بردارند.

در ادامه مجید آوج معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: کارگاه‌های آموزشی، میزگردهای رسانه‌ای و... را در رابطه با موضوع فرهنگ‌سازی در جامعه بابد برگزار کنیم.

وی افزود: اگر به واحدهای تولیدی بها داده شود قطع به یقین بهترین راهکار را در مبارزه با قاچاق کالا انتخاب کرده‌ایم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان تصریح کرد: رسانه بهترین ظرفیت برای استفاده مردم از کالای ایرانی است زیرا رسانه می‌تواند به شدت تاثیرگذار باشد.

علیرضا فرهادی نماینده نیروی انتظامی پلیس امنیت اقتصادی در ادامه خاطرنشان کرد: سه هدف پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با مشکلات قاچاق کالا اقتصادی را در برنامه داریم.

میمنت آبادی نماینده دانشگاه آزاد در ادامه اظهار داشت: در باب ورود به یک موضوع گاهی آنقدر ناهماهنگ عمل می‌کنیم که نتیجه کار نامعلوم می شود.

وی افزود: به دلیل تاثیرگذاری قشر دانشجو در امر فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرچه سریعتر باید شورای فرهنگی دانشگاه‌های استان را تشکیل بدهیم. 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول