اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ماده غذایی که شما را از فشارخون بالا در امان نگه می‌دارد

یک مطالعه بین‌المللی با هماهنگی دانشگاه موناش استرالیا نشان داد، رژیم غذایی پر فیبر می‌تواند در برابر فشار خون بالا از افراد حفاظت کند.

ماده غذایی که شما را از فشارخون بالا در امان نگه می‌دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا،  یک مطالعه بین‌المللی با هماهنگی دانشگاه موناش استرالیا نشان داد، رژیم غذایی پرفیبر می‌تواند در برابر فشار خون بالا از افراد حفاظت کند.

نتایج این پژوهش که امروز منتشر شده حاکی از آن است، موش‌هایی که از رژیم غذایی پرفیبر تغذیه می‌شوند به میزان قابل توجهی از فشار خون بالا در امان بودند.

پروفسور کای، محقق این مطالعه و مدیر بخش قلب و عروق در بیمارستان آلفرد استرالیا گفت: این مطالعه قابل توجه است زیرا برای نخستین بار مشخص می‌کند که چگونه فیبر در رژیم غذایی به طور مستقیم سلامت قلب و عروق را تنظیم می‌کند.

محققان باور دارند، حبوبات سرشار از مواد مغذی مفید هستند که علاوه بر پروتئین، می‌توانند فیبر بدن را تأمین کنند.

یکی از منحصر به فرد ترین یافته های این مطالعه این است که مشخصات باکتریایی روده به نام میکروبیوم روده ارتباط نزدیکی با فشار خون دارد و این پیوند نتیجه شیمیایی‌هایی است که توسط باکتری های روده به گردش خون منتقل می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد میزان ابتلا به فشارخون در افرادی که گیاه‌خوار هستند یا مقادیر بیشتری فیبر غذایی مصرف می‌کنند، نسبت به دیگر افراد کمتر است. فشار خون بالا که به آن قاتل خاموش نیز گفته می‌شود، می‌تواند منجر به سکته مغزی، انفارکتوس میوکارد، سفت شدن شریان‌ها و ماهیچه‌ها و همچنین مشکلات کلیوی در صورت عدم درمان شود.

محقق این پژوهش می‌گوید:  گرچه اکنون فهمیده شده است که یک رژیم غذایی پر فیبر ممکن است در ایجاد بیماری‌های قلبی محافظت کند، اما مکانیسم این عمل همچنان مشخص نیست و نیاز به پژوهش‌های بیشتری دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول