اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آزادراه تهران ـ شمال از صبح هشتم اسفند باز است/ اخذ عوارض به صورت الکترونیک

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال از صبح فردا برای عبور مردم باز می‌شود، گفت: ما مسیر آزادراه را باز می‌کنیم و اگر در محور کندوان انسدادی نداشته باشیم، ان‌شاءالله تردد انجام می‌شود.

آزادراه تهران ـ شمال از صبح هشتم اسفند باز است/ اخذ عوارض به صورت الکترونیک

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به افتتاح رسمی منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال توسط رئیس جمهور در روز گذشته اظهار داشت: از روز آینده هشتم اسفند و از اول صبح منطقه یک آزادراه برای عبور مردم باز می‌شود.

وی افزود: از شب گذشته محور چالوس به علت بارش برف مسدود شده بود و پیش‌بینی می‌کنیم امروز بازگشایی شود. به هر حال اگر محور کندوان بسته باشد، قطعا عبور از آزادراه هم معنایی ندارد چون انتهای منطقه یک به شهرستانک متصل می‌شود و اگر مسیر مسدود باشد خودروها امکان تردد ندارند، اما به هر حال ما از صبح فردا مسیر را برای عبور خودروها باز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: نگهداری منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود که از شب گذشته به علت بارش برف عملیات برف‌روبی را از طریق ادوات و ماشین‌آلات راهداری در این مسیر انجام دادند. همچنین تمهیداتی در مورد جلوگیری از ریزش بهمن داشتند.

وی تأکید کرد: پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، ارگان‌های امدادی و سایر ارگان‌های متولی جاده از فردا در منطقه یک آزادراه مستقر هستند.

خادمی با بیان اینکه قیمت عوارضی آزادراه تهران ـ شمال طبق گفته رئیس‌جمهور برای ایام غیرپیک و برای سواری‌ها 20 هزار تومان و در ایام پیک برای سواری‌ها 30 هزار تومان خواهد بود، دریافت عوارض به صورت ETC و الکترونیک است و خودروها نیازی به توقف ندارند.

به گزارش فارس، منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال به طول 32 کیلومتر از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان آغاز می‌شود و تا شهرستانک در محور کندوان ادامه دارد.

این مسیر 32 کیلومتری موجب کاهش 65 کیلومتری فاصله تهران تا چالوس و کاهش 1.5 ساعته مدت زمان سفر بین تهران تا چالوس می‌شود.

خودروها پس از خروج از منطقه یک، در مقطع شهرستانک وارد محور کندوان می‌شوند و پس از طی مسیر در جاده قدیم پس مرزن‌آباد وارد وارد منطقه 4 آزادراه خواهند شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول