اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: جنگجویان خارجی با کمک ترکیه به لیبی می‌روند

وزارت خارجه روسیه از مداخله نظامی ترکیه در بحران لیبی، از طریق اعزام جنگجویان خارجی به این کشور خبر داد.

روسیه: جنگجویان خارجی با کمک ترکیه به لیبی می‌روند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) مدعی شد که ترکیه در حال کمک به جنگجویان خارجی است تا برای مشارکت در درگیری‌های لیبی به این کشور بروند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، بوگدانوف با بیان اینکه متن قطعنامه سازمان ملل حضور چیزی درباره حضور جنگجویان خارجی در لیبی نمی‌گوید، توضیح داد: «با اینکه کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل هرازچندگاهی درباره انتقال آنها به لیبی اطلاع می‌دهند اما ما نیز فهمیده‌ایم که این اتفاق با کمک ترکیه رخ می‌دهد».

وی با رد ادعای ترکیه درباره عدم پایبندی نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به سرکردگی «خلیفه حفتر» به آتش‌بس، تصریح کرد: «آتش‌بس در لیبی که در تاریخ دوازدهم ژانویه اعلام شد، به‌صورت کلی برقرار است».

به نوشته اینترفکس، معاون وزیر خارجه روسیه با رد ادعای ترکیه مبنی بر نقض توافق سوچی حول ادلب توسط مسکو، تاکید کرد روسیه در حال مبارزه با گروه‌های معارض سوری نیست.

بوگدانوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» پرداخته و گفت: «آمریکا از ما خواسته برای برقراری تماس‌هایی بین [واشنگتن] و فلسطینی‌ها درباره معامله قرن کمک کند».

 

روسیه و ترکیه مدتی است که یکدیگر را به اعزام نیروی نظامی به لیبی و نقض آتش‌بس در این کشور متهم می‌کنند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته گفت روسیه از طریق ۲۵۰۰ شبه‌نظامی گروه پیمانکاری «واگنر» در حال حمایت از «خلیفه حفتر» سرکرده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی است و از سوی دیگر امارات عربی متحده نیز از روس‌ها حمایت مالی می‌کند. (جزئیات بیشتر)

ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی (به ریاست فایز السّراج) حمایت سیاسی، اقتصادی و تسلیحاتی می‌کند و پارلمان ترکیه به دولت برای اعزام نیرو به طرابلس چراغ سبز نشان داده است. ورود ترکیه به لیبی بعد از آن آغاز شد که کشورهای عربی مصر، امارات و عربستان دست به حمایت بی‌سابقه‌ای در سطح رسانه‌ای و تسلیحاتی برای سیطره حفتر بر شهر طرابلس زدند. با این حال تلاش‌های وی از ۱۵ فروردین ماه برای سیطره بر پایتخت دولت سراج ره به جایی نبرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول