اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سرسختی چهار کشور عربی برای گشودن حریم هوایی خود به روی قطر

برخی منابع آگاه از سرسختی چهار کشور عربی محاصره‌کننده قطر در برابر فشار آمریکا برای بازگشایی حریم هوایی خود به روی قطر خبر دادند.

سرسختی چهار کشور عربی برای گشودن حریم هوایی خود به روی قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه گزارش دادند که چهار کشور عربی محاصره‌کننده قطر (عربستان، مصر، امارات و بحرین) در برابر فشارهای آمریکا برای بازگشایی حریم هوایی خود به روی قطر سرسختی نشان داده و این امر به پایان استفاده قطر از حریم هوایی ایران منوط کرده‌اند.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از این منابع گزارش کرد که کشورهای محاصره‌کننده قطر معتقدند که با نزدیک شدن به زمان میزبانی قطر از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، بهترین فرصت است تا از این کشور امتیازات زیادی بگیرند.

شبکه الجزیره به نقل از این خبرگزاری گزارش کرد که واشنگتن تلاش‌های خود را برای رفع اختلافات بین کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در سال گذشته، دوچندان کرده است.

بر اساس این گزارش، بازگشایی حریم هوایی به روی قطر مهم‌ترین محور گفت‌وگوهای مقامات آمریکایی و سعودی در نشست‌های دوره‌ای در واشنگتن و ریاض بوده است.

این منابع گفتند که مقامات آمریکایی می‌گویند واشنگتن معتقد است بازگشایی حریم هوایی به روی قطر بهترین وسیله برای آغاز بهبود گسترده روابط با این کشور است گرچه هنوز معلوم نیست که هدف آمریکا ازسرگیری پروازهای مستقیم این کشورها به دوحه است یا صرفا اجازه عبور به هواپیماهای قطری است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از خرداد سال ۱۳۹۶ به بهانه حمایت قطر از تروریسم، این کشور را تحت محاصره قرار داده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند. پس از محاصره قطر از سوی این کشورها، هواپیماهای قطر به استفاده از حریم هوایی ایران روی آورده‌اند.

در همین ارتباط «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر روز سه‌شنبه(دیروز) در یکی از دانشگاه‌های قطر تأکید کرد که «دوحه از گفت‌وگو با کشورهای محاصره‌کننده استقبال می‌کند و اگر آن‌ها یک قدم مثبت بردارند ما دو قدم مثبت برمی‌داریم اما هرگز تسلیم ارعاب نخواهیم شد». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول