اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر مشهد افتتاح شد

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، فاز اول طرح توسعه و ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر، افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح فاز اول تصفیه‌‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و سایر مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: حفظ و توسعه محیط زیست از اولویت‌های اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بوده و به منظور پایداری محیط زیست در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، برنامه‌های زیست محیطی طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و ضروریات هر شهرک و ناحیه صنعتی انجام می‌شود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه 70 درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور تحت پوشش تصفیه خانه هستند، افزود: تعداد واحدهای صنعتی متصل به شبکه فاضلاب افزون بر 29 هزار واحد است.

وی با اشاره به تصفیه‌خانه‌های در حال بهره‌برداری ادامه داد: تعداد 234 مدول در 204 شهرک و ناحیه صنعتی تصفیه فاضلاب را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند و ۱۸۵ تصفیه خانه در حال بهره برداری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: با برنامه‌های عملیاتی که در حوزه زیرساخت‌ها برای کلیه شرکت‌های استانی در کشور صورت گرفته مطالعات، آماده‌سازی و اجرای پروژه‌های تصفیه‌خانه‌ها از جمله طراحی، ساخت و نظارت آن توسط متخصصین داخلی و مطابق با استانداردها و پیشرفته‌ترین تجهیزات در دستور کار بوده زیرا معتقد هستیم توسعه صنعت با رعایت مسائل زیست محیطی امکان پذیر است.

ظرفیت 3 هزار مترمکعبی تصفیه فاضلاب در روز 

در ادامه مراسم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، گفت: هم اکنون 76 درصد از واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی تحت پوشش تصفیه فاضلاب بوده که با هشت تصفیه خانه فعال و با ظرفیت تصفیه 14 هزار مترمکعب در شبانه روز، فاضلاب واحدهای صنعتی را تصفیه می‌کنند.

مسعود مهدی زاده مقدم با اشاره به واحدهای صنعتی مستقر در چرمشهر و همکاری خوبی که آنها برای اجرای سیستم پیش تصفیه دارند، افزود: بیشتر واحدها اقدامات مختلفی از جمله کنترل نمک از مبداء، جداسازی پساب کروم و خط لایمینگ و در مجموع کاهش میزان آلایندگی را در دست انجام دارند و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مسئله محیط زیست بوده و  برای صیانت از آن، همواره تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

گفتنی است، شهرک صنعتی چرمشهر در کیلومتر 35 جاده مشهد به سرخس واقع شد و 153 هکتار وسعت دارد که فعالیت این شهرک صنعتی با 63 واحد صنعتی و سرمایه‌گذاری یک هزار و 46 میلیارد ریال برای 2 هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این تصفیه‌خانه با ظرفیت 3 هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در روز و در فاز اول با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد احداث شد.

انتهای پیام/ 70061/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول