اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

منتخب مردم تهران: با کسانی که در موضوع کرونا برای مردم آشوب روانی ایجاد می‌کنند برخورد شود

سیدنظام‌الدین موسوی با بیان اینکه در کشورما نیز همچون دیگر کشورهای دنیا بحران‌هایی به وجود می‌آید، گفت: باید با کسانی که در موضوع کرونا برای مردم آشوب روانی ایجاد می‌کنند برخورد شود.

منتخب مردم تهران: با کسانی که در موضوع کرونا برای مردم آشوب روانی ایجاد می‌کنند برخورد شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اول اسفند ماه بود که رسانه‌های کشور خبر از مبتلا شدن دو نفر از هموطنان‌مان در قم دادند که این دو نفر بعد از ساعتی جان باختند.

ویروس کرونا نخستین بار در کشور چین شیوع و گسترش یافت و پس از آن برخی دیگر از کشورها را نیز به خود درگیر کرد.

در این باره سیدنظام موسوی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در کشور ما نیز همچون دیگر کشورهای دنیا بحران‌هایی به وجود می‌آید که این بحران‌ها مختلف هستند که در همه دنیا ممکن است به وقوع بپیوندد مانند سیل، زلزله و انتشار یک ویروس.

وی معتقد است که برای غلبه بر این بحران‌ها علاوه بر آمادگی‌های سخت‌افزاری به آمادگی‌های روانی نیز نیازمندیم چرا که اگر آمادگی روانی در جامعه وجود داشته باشد می‌توان بر نیمی از بحران غلبه کرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه بخش عمده بحران‌ها ناشی از فضای روانی است،‌گفت: فضای روانی همچون استرس، ترس و نگرانی می‌تواند تبعات دیگری به همراه داشته باشد و حتی دامنه بحران را گسترش دهد. بنابراین برای مقابله با بحران در کنار ستاد مدیریت بحران که عملیات فیزیکی و سخت افزاری را انجام می‌دهد نیازمند یک عملیات ارتباطاتی نیز هستیم.

وی می‌گوید: مثلا در مورد سیل و زلزله که مواد اولیه، دارویی و خدماتی را تهیه و تامین می‌کنند باید یک عملیات ارتباطاتی نیز شکل بگیرد تا بر بحران روانی که در جامعه ایجاد می‌شود غلبه کرد که متاسفانه امروز به مقوله ارتباطات بحران بی‌توجهی می‌شود.

موسوی تاکید کرد:‌ در مقوله‌هایی همچون سیل، زلزله و یا انتشار یک ویروسی با نام کرونا باید ستاد مرکزی ارتباطات بحران شفاف همه مسائل را صادقانه به مردم بگوید چرا که این ستاد می‌تواند در ایجاد آرامش روانی مردم نقش آفرینی کند. 

وی معتقد است اکنون (در مورد شیوع و گسترش ویروس کرونا) دچار تعدد مراجع در انتشار اخبار هستیم. به گونه‌ای که هر شخص و فردی به خود اجازه می‌دهد در مورد مسائل، آمار و واقعیت آن حرف بزند. یعنی به عبارتی مسئولان مختلف دولتی در این زمینه اظهار نظر می‌کنند و ستاد مرکزی ارتباطات بحران وجود ندارد و همین امر سبب می‌شود برای مردم آشوب ذهنی ایجاد شود، بنابراین مسئولان دولتی باید ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی تشکیل دهند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم ایجاد ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی را حائز چند وظیفه برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ نخستین وظیفه ستاد مرکزی اطلاع رسانی این است که واقعیت‌های بحران را به مردم بگوید یعنی پنهان کاری نداشته باشد و هر چه با مردم صادقانه حرف بزند مردم بهتر و راحت‌تر همکاری می‌کنند و آشوب روانی کمتر می‌شود.

موسوی افزود: حتی اگر در بدترین شرایط بحران به لحاظ سطح آماری قرار داشته باشیم هیچ ایرادی ندارد که به مردم واقعیت‌ها گفته شود. چرا که اگر آمار را به مردم نگوییم فضا برای ایجاد شایعه فراهم و آنگاه روان جامعه متلاطم و آشوب می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی بحران باید هشدارهای لازم را به مردم بدهد، گفت: این ستاد مرکزی در نهایت باید با عوامل و کسانی که موجب آشوب ذهنی و روانی در جامعه می‌شود باید برخورد قانونی صورت گیرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم ضمن تقدیر و تشکر از افراد مسئول در مقابله با ویروس کرونا من جمله حوزه وزارت بهداشت و درمان که برای کنترل بحران به لحاظ فیزیکی و سخت افزاری تلاش می‌کنند، گفت: در حوزه نرم افزاری و اطلاع رسانی مدیریت بحران شاهد شلختگی هستیم. و می‌بینیم هر مقام مسئول و غیر مسئول آمار و برای مقابله با ویروس کرونا راهکار ارائه می‌کند.

موسوی با تاکید بر اینکه باید از این تجربه فعلی برای آینده عبرت بگیریم گفت:‌ مسئولان حرف‌هایی نزنند که متناقض باشند و ذهن مردم را نسبت به مسائل دچار آشوب کند.

به گزارش فارس، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ستاد مقابله با ویروس کرونا طی ساعات گذشته اعلام کردند که شیوع این ویروس در حال کنترل است و خبرها نیز حکایت از بهبود یافتن تعدادی از مبتلایان به این ویروس و ترخیص آنها از بیمارستان‌ها را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول