اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

3 بیمارستان در غرب و شرق گلستان برای بستری بیماران تنفسی تجهیز شد

مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: سه بیمارستان در غرب و یک بیمارستان در شرق گلستان برای بیماران حاد تنفسی و افراد مشکوک به کرونا ویروس تجهیز شده است.

3 بیمارستان در غرب و شرق گلستان برای بستری بیماران تنفسی تجهیز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمدجواد کبیر ظهر امروز در نشست با روسای اتحادیه‌ها صنوف، روسای صمت و روسای اتاق اصناف شرق گلستان در اتاق اصناف گنبدکاووس اظهار کرد: در حال حاضر سه بیمارستان در غرب استان و بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس در شرق گلستان آمادگی لازم برای پذیرش و بستری شدن بیماران حاد تنفسی و مشکوک به کرونا ویروس را دارند.

* بیمارستان صیاد شیرازی گرگان کاملا تخلیه و برای بیماران مشکوک به کرونا  آماده است
وی افزود: بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان کاملا تخلیه شده و از امروز به صورت کاملا تخصصی برای بستری افراد مشکوک به کرونا و بیماران دارای مشکلات حاد تنفسی آماده است.
مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه از سه مورد بیمار مشکوک در گلستان یک مورد آزمایش آن مثبت بوده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود  در یکی دو روز آینده تعداد موارد مثبت بیشتر شود و ما باید اطلاع‌رسانی بین صنوف را افزایش دهیم تا از سرایت این بیماری تا حد امکان جلوگیری کنیم.
وی اضافه کرد: این ویروس دارای یک دوره گذرا بوده که از روز جمعه گذشته آغاز شده و تا یکی دو هفته آینده ادامه خواهد داشت و اگر خودمراقبتی به خوبی صورت گیرد مشکلات بسیار کم می‌شود.
کبیر گفت: با مدیریت خوب این دوره در کشور به مدت سه ماه از بین می‌رود و در غیر این صورت امکان وجود این ویروس در کشور به مدت 6 ماه و حتی یکسال ادامه پیدا کند.

* برای کاهش سرایت این ویروس در جامعه نیازمند راه‌اندازی کمپین اطلاعاتی هستیم/ پیام‌های بهداشتی و خودمراقبتی کمک بزرگی به سلامت جامعه کنند
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش سرایت این ویروس در جامعه نیازمند راه‌اندازی کمپین اطلاعاتی هستیم و بازاریان و صنوف مختلف می‌توانند با نصب بنر و تراکت‌ها در سطح شهرستان و ارسال پیامک به همکاران و مشتریان خود در قالب پیام‌های بهداشتی و خودمراقبتی کمک بزرگی به سلامت جامعه کنند.
مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به وضعیت بهتر شرق گلستان نسبت به غرب استان اظهار کرد: شرق گلستان در شرایط بهتری نسبت به غرب استان بسر می‌برد ولی این به این منظور نیست که در شرق شاهد مورد مثبت از این بیماری نباشیم و هر لحظه امکان شیوع این بیماری در هر شهرستانی وجود دارد.
وی درباره  شفافیت سرایت این ویروس به یک کارمند بانک در آزادشهر گفت: این کارمند با یکی از افراد در قم در ارتباط بوده و در بانک علی‌آبادکتول دیداری نیز با این فرد داشته است که اکنون بستری و تحت نظر برای مثبت بودن این ویروس است و از نظر ما بانک آزادشهر و بانک علی‌آبادکتول کانون حساس برای شیوع این بیماری هستند کما اینکه خانواده و بستگان این فرد در رامیان نیز تحت مراقبت قرار گرفتند.
کبیر اضافه کرد: آنچه تکلیف داریم اطلاع‌رسانی صحیح و درست به جامعه و خودمراقبتی جامعه برای جلوگیری از سرایت این بیماری است و در حال حاضر بیشترین مشکلات ایجاد شده از عدم‌آگاهی مردم است.
وی خاطرنشان کرد: برای تقویت چرخه اقتصادی باید کسب و کار صورت گیرد اما اقدامات بهداشتی مناسب در زمان خرید و فروش کالا یا مبادله پول و کارت بانکی در راستای جلوگیری از سرایت و انتقال این ویروس انجام شود.
مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان حس همگرایی و تعاون در مردم ایران در زمان حادثه را از ارزش‌های اجتماعی مردم ایران برشمرد و افزود: همانگونه که در زمان وقوع سیل مردم با وحدت، همگرایی و حس انسان‌دوستانه برای نجات هموطنان خود تلاش کردند اکنون نیز باید همین حس را در اطلاع‌رسانی صحیح و خودمراقبتی خانواده، جامعه و مردم کشور عزیز داشته باشند.
وی گفت: از هر ۱۰۰ نفر ۲.۸ درصد مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند در صورتی که در آنفلونزا این آمار به ۶.۸ درصد افزایش پیدا می‌کند ولی آنچه در ویروس کرونا مهم است سرایت چند برابری آن نسبت به بیماری آنفلونزا است.

* در راستای اقدامات پیشگیرانه این جمعه نماز جمعه برگزار نمی‌شود/ اعتکاف امسال نیز به علت تجمعات و احتمال سرایت بیماری به مردم برگزار نخواهد شد
کبیر اظهار کرد: ۶۰۹ خانه بهداشت، ۱۳۸ مرکز بهداشت شهری و روستایی، ۱۳۵ مرکز مجری پزشک خانواده، 3 هزار و ۴۰۰ تخت در بیمارستان‌های دولتی و ۴ هزار تخت در بیمارستان‌های خصوصی در کنار چهار بیمارستان تخصصی بیماران مشکوک به این بیماری آمادگی لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مردم استان گلستان را دارند.
وی گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه این جمعه نماز جمعه برگزار نمی‌شود و اعتکاف امسال نیز به علت تجمعات و احتمال سرایت بیماری به مردم برگزار نخواهد شد.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول