اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کمبود نیروی کار حرفه‌ای در گلخانه‌های حاجی‌آباد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: یکی از جدی‌ترین چالش‌های توسعه گلخانه‌ها در هرمزگان، نبود نیروی کار حرفه‌ای است.

کمبود نیروی کار حرفه‌ای در گلخانه‌های حاجی‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا نصیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی هرمزگان به صورت شورایی اداره و هر 4 سال یکبار توسط اعضا، شورای 11 نفره انتخاب  می‌شوند که 7 نفر از این شورا انتخابی و عضویت 4 نفر دیگر انتصابی است و حکم رئیس شورا توسط وزیر کشور زده و امضا می‌شود که این خود اهمیت این سازمان را می‌رساند.

وی ضمن اشازه به این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور  250 هزار عضو دارد، بیان کرد: از این اعضا 3500 نفر متعلق به استان هرمزگان می‌باشند و حدود ۱.۷ درصد کل جمعیت  اعضا را شامل می‌شود و یکی از سه کرسی سازمان نظام مهندسی در جنوب کشور متعلق به استان هرمزگان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان جز سه استان آخر از نظر جمعیت و تعداد اعضا می‌باشد اما از نظر عملکردی جز سه استان اول در کشور است و در برخی زمینه‌ها از جمله در زمینه دام و طیور رتبه تک رقمی و در زمینه پرورش ماهی مقام اول کشوری را کسب نموده و در زمینه گلخانه نیز سال گذشته مقام دوازدهم و اما امسال صاحب مقام اول شده‌ایم.

نصیری در ادامه  به رشد چشمگیر و قابل توجه احداث گلخانه در هرمزگان اشاره و عنوان کرد: تاکنون 240 هکتار از اراضی به صورت گلخانه در استان مشغول فعالیت هستند و تاکنون نیز مجوز حدود  600 هکتار صادر شده است که با تکمیل این گلخانه‌ها، بی شک شاهد رونق چشمگیری در زمینه محصولات گلخانه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار بیشتر خواهیم شد.

وی اظهار کرد: سریع‌ترین گلخانه کشور در شهر رودان و در مدت زمان 40 روزه گلخانه‌ای به وسعت 10 هکتار به بهره برداری رسید و این بی شک نمایانگر همدلی و همراهی مسئولین و مردم می باشد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: به ازای هر هکتار گلخانه 10 شغل ایجاد و برای کارشناسان ما نیز به طور غیر مستقیم 4 شغل ایجاد می کند و این صنعت گلخانه در شهرهای رودان و حاجی آباد جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده‌اند و شهر حاجی آباد که بازار فروش محصولاتش در آسیای میانه است و حتی به دلیل نبود کارگر کافی در این منطقه از شهرستان بشاگرد 35 خانوار را به این شهر منتقل و اسکان داده و در این گلخانه‌ها کار می کنند و بخش دیگر این کارگران زحمت کش نیز  از استان‌های  کرمان و فارس تامین می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان در پایان به مزایای سرمایه گذاری در زمینه گل خانه در هرمزگان اشاره و افزود: سرمایه‌گذاران زیادی از استان‌های دیگر در زمینه گلخانه و در هرمزگان سرمایه گذاری کرده‌اند که سبب شده  اشتغال برای صدها نیروی انسانی شده است و از دلایل این سرمایه گذاری، هزینه سوخت کمتر و زاویه تابش خورشید نسبت به استان‌های همجوار است که  زمینه را برای کاشت محصولات با کیفیتی چون گوجه در حاجی آباد و فلفل و خیار در رودان فراهم کرده است.

انتهای پیام/۳۲۶۴
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول