اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

لزوم اطمینان بخشی به کشورهای واردکننده کالای ایرانی/ مانع لطمه کرونا به صادرات شویم

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: وزارتخانه‌های بهداشت و امورخارجه با اطمینان بخشی به کشورهای واردکننده کالاهای ایرانی با انجام اقدامات و تست های لازم مانع آسیب به صادرات کالاهای ایرانی شوند.

لزوم اطمینان بخشی به کشورهای واردکننده کالای ایرانی/ مانع لطمه کرونا به صادرات شویم

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره اینکه چه اقداماتی لازم است تا شیوع ویروس کرونا در ایران به صادرات غیرنفتی کشور لطمه نزند، گفت: شیوع ویروس کرونا در کشورهای زیادی در سطح دنیا اتفاق افتاده و کشورها با روش‌های مختلف این موضوع را مدیریت کرده‌اند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت: متأسفانه شیوع بیماری در کشورمان و سرعت انتشار آن باعث نگرانی‌هایی برای همسایگان شده، به طوری که برخی کشورهای اطراف و همسایه از جمله کویت اقدام به بستن مرزهای خود در مقابل ورود هموطنانمان یا کامیون‌های حمل بار کالاهای ایرانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر این روند طولانی شده و ادامه یابد بر صادراتمان تأثیر می‌گذارد، گفت: در روزهای اخیر صادرکنندگان، رانندگان کامیون و خریداران کالاهای ایرانی با سردرگمی مواجه شده‌اند و مرزها شلوغ است و بیم آن می‌رود که کالاهای صادراتی فاسدشدنی در مرزها از بین برود و صادرکنندگان متحمل ضرر و زیان فراوانی شوند.

لاهوتی بیان داشت: اگرچه اکنون کشور در شرایط خاصی قرار دارد و حفظ امنیت و سلامت مردم در اولویت است، اما با توجه به اهمیت صادرات در شرایط فعلی کشور، مسؤولان مربوطه نباید از این بخش غافل شوند.

وی اظهار داشت: بنابراین به نظر می‌رسد وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه کشورمان در این خصوص باید اقداماتی را انجام دهند و با کنترل‌های لازم و مراقبت‌های ویژه در مرزها و سایر بخش‌ها به کشورهای واردکننده کالاهای ایرانی این اطمینان را بدهند که ورود کالاهای ایرانی برای آنها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه با این اقدامات باید از توقف روند عادی صادرات غیرنفتی جلوگیری شود، گفت: به هر حال ادامه روند تجارت با کار و اشتغال مردم سروکار دارد و توجه به آن ضروری است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول