اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

یادداشت/ خطرناک‌تر از کرونا

در حال حاضر ترسناک تر از ویروس کرونا مسائل و موضوعات دیگری هستند که روح و روان جامعه را به معنای واقعی آزار می دهند و باید با آنها هم مبارزه کرد.

یادداشت/ خطرناک‌تر از کرونا

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کیومرث یزدان پناه درو‌ عضو هیات علمی دانشگاه تهران طی یادداشتی نوشت: فضای سنگینی که به دلیل ورود ویروس  ناخوانده کرونا از چین بر فضای عمومی کشور حاکم شده، صرف نظر از اغراق رسانه ای شدید در هیولا جلوه دادن این بیماری و ایجاد ترس عمومی باید گفت در حال حاضر ترسناک تر از ویروس مسائل و موضوعات دیگری هستند که روح و روان جامعه را به معنای واقعی آزار می دهند. در این مطلب به چند مورد اساسی آن اشاره میکنم:

۱. آن دسته از سلبریتی‌های بیمار و متوهم که تمثال بیمارشان در فضای مجازی باعث رنجش خاطر میلیون ها شهروند ایرانی در قبال اندک هواداران هیجانی شان بوده و سر هر موضوعی بزک کرده در  فضای لجام گسیخته مجازی پیدا می شوند و با سوء استفاده از ترس مردم جیب های کثیف خود و پشت صحنه های ناپاک خود را پر می کنند.

۲.فضای لجام گسیخته مجازی که سرشار از توزیع بیمارگونه اخبار دروغ، جعلی و تصاویر و کلیپ های دستکاری شده است و درد این است که ویروس کرونا نهایت بعد از اندک مدتی مثل همه ویروس ها نابود خواهد شد اما این فضای بیمار همچنان بدون صاحب در روح و روان جامعه جولان می دهد!!

۳.خائنین ذاتی به مردم و میهن که در مواقع خاص تمام کینه های خود را به روش های خائنانه و به طرز مختلف مثل ساختن نامه های جعلی استعفاء و کناره گیری مسئولان بر سر مردم و جامعه خالی می کنند و دریغ از برخورد های قاطع!

۴. توزیع بی موقع و ناشیانه کیف قرمز در مجلس و پاشیدن نمک بر زخم مردم در فشار. فقط خدا کند این کارها عمدی نباشد!

۵.توئیت بازی سیاسیون بیکار و مدعی و ...که برای بقاء در عرصه از هیچ گفتار غیر عقلانی دریغ نمی کنند.و معمولا غیر مستند بر روان جامعه می تازند!

۶. سودجویان کثیف و حیوان صفتی که به جای درک شرایط خاص کشور و کمک به هم وطنان خود، در غفلت مرگبار نهادهای نظارتی و مسئول فقط به درآمدهای نامشروع خود می اندیشند.

۷. آن دسته از دارو فروشانی که در لباس سفید داروسازی و خدمات شریف، فقط ژستش را دارند و در مواقع حساس این‌چنینی ذات بیرحمی خود را به رخ جامعه و مردمان نیازمند خود می کشند!

۸.اشد مجازاتی که باید بموقع دست سوداگران و قاتلان روح و روان جامعه را قطع کند و اجازه جولان بیرحمی را به آنان ندهد.

۹. از ناظران اصلی که جامعه باید آنها را در سریعترین زمان ممکن حس کنند، هم خبری نیست که نیست!!

۱۰. کرونا دیر یا زود خواهد رفت، اما باید به ترسناک‌تر از کروناها بطور جدی اهمیت داد. از رفتار آماتوری آن مربی فوتبالی که برای اثبات دروغ هایش به مقدسات متوسل می شود تا آن سیاستمداری که برای مطامع سیاسی‌اش از همه مرزها عبور می کند، بر سلامت روانی جامعه اثر مخرب دارند تا عدم بهداشت کلامی که در جامعه ایرانی بر آداب و گفتار و فرهنگ صالح و سالم پیشی گرفتند که آثار سوء آن به مراتب خطرناک تر و کشنده تر از ویروس کرونا برای جامعه هستند.

بیاید به سلامت روح و روان جامعه بیندیشیم و کنار بزنیم و کنار بگذاریم آن چیزهایی که جامعه ایرانی را به وضع موجود مبتلا کرده!!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول