اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

استقبال پاکستان از مشارکت ایران در پروژه «سی‌پک»

رئیس پارلمان ایالت پنجاب پاکستان در دیدار سفیر ایران از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در پروژه «سی‌پک» بین چین و پاکستان استقبال کرد.

استقبال پاکستان از مشارکت ایران در پروژه «سی‌پک»

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان که به لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان سفر کرده، با «پرویز الهی» رئیس پارلمان این ایالت دیدار و ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و راه‌های گسترش همکاری‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

 

سفیر ایران در این دیدار بر اهمیت خط لوله گاز (خط لوله صلح) و تاثیر آن بر توسعه پاکستان اشاره و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای افزایش صادرات برق به پاکستان اعلام کرد.

حسینی همچنین آمادگی ایران را برای مشارکت در کریدور اقتصادی چین - پاکستان اعلام و از این طرح استقبال کرد.
این دیپلمات ارشد کشورمان خواستار توسعه ارتباطات مردم با مردم و افزایش پروازها بین دو کشور شد و بر توسعه همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور تأکید کرد.

پرویز الهی رئیس پارلمان ایالت پنجاب نیز در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه مناسبات دوجانبه، از مشارکت ایران در پروژه سی‌پک (کریدور اقتصادی بین چین و پاکستان) استقبال کرد.
وی همچنین آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری‌ها با ایران در بخش معدن اعلام کرد و گفت که این کشور آماده است از تجربیات ایران برای توسعه بخش مسکن پاکستان استفاده کند.

رئیس پارلمان ایالت پنجاب همچنین بر گسترش همکاری‌های سه جانبه ایران، چین و پاکستان تأکید کرد.

گفتنی است سفیر ایران در سفر به لاهور همچنین با «عثمان بزدار» سروزیر ایالت پنجاب نیز دیدار و گفتگو کرده بود. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول