اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رسانه‌ها موظف به آموزش و آگاهی بخشی هستند/ بخشی از حواشی مربوط به ویروس کرونا سیاسی است

منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها موظفند در جهت آموزش، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم گام بردارند و استرس و هراس را از مردم دور کنند.

رسانه‌ها موظف به آموزش و آگاهی بخشی هستند/ بخشی از حواشی مربوط به ویروس کرونا سیاسی است

لطف‌الله سیاهکلی، منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم و معاون رئیس سابق سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: انسان و موجودات زنده همیشه در معرض تهدید هستند و بیماری‌ها نیز همواره انسان را تهدید می‌کنند، شناخت این بیماری‌ها اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: بنده معتقدم رسانه‌ها موظفند بیماری را برای مخاطب تشریح کنند و نحوهٔ مقابله با آن‌را نیز به مردم آموزش دهند.

این کارشناس رسانه اظهار کرد: طبق اطلاعاتی که بنده از پزشکان متخصص دریافت کرده‌‌ام، ویروسی که در حال حاضر کشور ما و دیگر کشورها درگیر آن هستند، یک نوع سرماخوردگی پیشرفته است و اگر آمار جهانی آنفلوآنزا را بررسی کنیم، خواهیم دید آنفلوآنزا بیش از کرونا کشته داشته است.

منتخب مردم قزوین در یازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به عقیدهٔ بنده بخشی از این سر و صداها به مباحث سیاسی بازمی‌گردد که اقتصاد کشورهایی مانند چین، ایران و کشورهای شرقی را تهدید کنند، اگرچه باید این را نیز مدنظر داشت که این ویروس برای افراد سالخورده و اشخاصی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، ممکن است خطرساز باشد.

وی در ادامه ابراز کرد: بنده این روزها دیدارهای مردمی دارم و کار خود را تعطیل نکرده‌ام و مدام با مردم سروکار دارم، بنابراین توصیه می‌کنم هم‌وطنان عزیز ضمن رعایت بهداشت و نکات ایمنی و خود مراقبتی، نگران و مضطرب نباشند، زیرا بخشی از ماجرای التهاب‌آفرینی در مورد این بیماری مربوط به مباحث سیاسی است.

سیاهکلی عنوان کرد: متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی نیز در این ماجرا به هراس مردم دامن می‌زنند، در حالی‌که موظفند ابعاد دقیق بیماری را برای مخاطبان خود تشریح کنند و راه‌های پیشگیری و مقابله با آن را به مردم آموزش دهند.

وی بر رسالت آموزشی و آگاه‌سازی رسانه‌ها تأکید و بیان کرد: رسانه‌ها نباید در ارتباط با ویروس کرونا در میان مردم هراس ایجاد کنند، زیرا با پیشگیری و اقدامات به‌هنگام، به‌زودی موج این بیماری از کشور عبور خواهد کرد.

منتخب مردم قزوین در یازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: شکست دادن ویروس کرونا کار سختی نیست، تنها تفاوتی‌که کرونا با آنفلوآنزا دارد سرعت انتشار بالای آن است.

وی به وظیفهٔ رسانه‌ها در مقابله با هراس مردم اشاره کرد و یادآور شد: لازم است رسانه‌ها به‌جای پرداختن به حواشی که سودی هم به حال مردم ندارد، با پزشکان و متخصصان صحبت کنند، از افراد بهبود یافته از کرونا بگویند، از راه‌های درمان آن و از هر مسئله‌ای که استرس مردم را کاهش می‌دهد سخن بگویند.

سیاهکلی در پایان گفت: در صورتی‌که به‌نحو شایسته به مردم اطلاع‌رسانی ‌شود و مردم آگاهی و اطلاعات درستی از این ویروس داشته باشند، نه‌تنها هراس نخواهند داشت؛ بلکه درک می‌کنند که این بیماری آنقدرها هم وحشتناک نیست و می‌توانند با مراقبت و رعایت بهداشت بر آن غلبه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول