اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تمایل خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند در تبریز/ متاسفانه تفکرات سنتی اجازه حضور سرمایه‌گذاران را نمی دهند

استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت دفع اصولی پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی در استان تاکید کرد و خواستار پایان دادن به تفکرات سنتی در این بخش شد.

تمایل خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند در تبریز/ متاسفانه تفکرات سنتی اجازه حضور سرمایه‌گذاران را نمی دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های زیست‌محیطی صندوق ملی محیط زیست و استانداری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی، اظهار داشت:  این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد، می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.
 
وی با انتقاد از تفکر سنتی در دفع پسماند و ضرورت درآمدزایی مناسب از این طریق، ادامه داد: متاسفانه آن چنان که باید و شاید به این موضوع توجه نشده و دفن و دفع پسماندهای غیرصنعتی در جامعه ما همچون اقدامات دهه 60 و 70 است.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید از نظرات متخصصان دانشگاهی و علمی در این موضوع استفاده شود، یادآور شد: هر تصمیم و اقدامی که پیوست علمی نداشته باشد، محکوم به شکست بوده و نمی‌تواند به نتیجه مطلوب و مقبول، منجر شود.
 
وی از تمایل چندین سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند در تبریز خبر داد و خاطرنشان ساخت: متاسفانه تفکرات سنتی اجازه حضور این سرمایه‌گذاران را نداد و این در حالی است که از کمبود بودجه دولتی در این بخش از سوی مسوولان امر گلایه می‌شود.
 
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش جدی دولت برای مقابله با ویروس کرونا در کشور قدردانی کرد و ادامه داد: شرایط کنونی برای دعواهای سیاسی مساعد نیست و همه باید برای مقابله و ریشه‌کن کردن بیماری کرونا، همراه و همدل شویم.
 
وی با بیان اینکه هیچ موردی از ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده است، اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مرجع رسمی ارائه اخبار مربوط به این بیماری است و از مردم می‌خواهیم که مطالب کذب و بدون سند در برخی شبکه‌های اجتماعی را باور نکنند.
 
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست نیز در این جلسه از آمادگی این صندوق برای گسترش همکاری با استان آذربایجان‌شرقی خبر دادند.
 
در این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری‌های زیست‌محیطی میان صندوق ملی محیط زیست و استانداری آذربایجان‌شرقی با موضوع واگذاری اراضی مکان‌یابی شده به صندوق برای احداث و  راه‌اندازی مجتمع مدیریت پسماندهای ویژه استان امضا شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول