اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اذعان ۲ داور جشنواره فیلم فجر به ناداوری‌ها/ واکنش دبیر جشنواره

۲ عضو هیأت داوران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اشتباه خود در نادیده گرفتن بازی جواد عزتی و هادی حجازی‌فر و بازیگر فیلم «پوست» اذعان کردند.

اذعان ۲ داور جشنواره فیلم فجر به ناداوری‌ها/ واکنش دبیر جشنواره

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فریدون جیرانی و مازیار میری دو عضو هیات داوران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در برنامه کافه آپارات به نادیده گرفتن بازی جواد عزتی در «شنای پروانه» و هادی حجازی‌فر در «آتابای» اذعان کردند. 

 میری در این برنامه گفت: ما دوتا اشتباه در داوری کردیم و آن نامزد نشدن جواد عزتی «شنای پروانه» و هادی حجازی فر «آتابای» بود که ما این دو نفر را باید نامزد می کردیم و اشتباه کردیم. دلایلش بین ماست اما باید گفتگو می کردیم و اینها را نامزد می کردیم. 

این دو همچنین درباره فیلم «پوست» گپ زدند و اعلام کردند که انتظار نداشتند این همه شیفته فیلم شوند.

جیرانی در این باره گفت: حتی بازیگر اصلی مرد «پوست» خیلی خوب بود و لایق کاندید شدن برای بهترین بازیگر مرد، اما محدودیت‌ تعداد بازیگران اجازه نداد او را انتخاب کنیم. 

در بخش دیگری از برنامه فریدون جیرانی گفت: «من متاسفم که «آتابای» جایزه نگرفت» که مازیار میری در پاسخ به او گفت: «همه می‌دانیم چرا نگرفت! حیف که ما قول و قرار می گذاریم هر آنچه در اتاق هست بسته می ماند و من از بعضی داورها گله مندم که بعضی گفت و گوها بیرون آمده».

 این صحبت‌ها با واکنش ابراهیم داروغه‌زاده در توییتر همراه شد و دبیر جشنواره فجر نوشت: اختلاف نظر در داوری ها طبیعیه و کاندیداهای هر بخش هم جز در موارد خیلی خاص حداکثر ٥ نفر. اضافه شدن دو کاندیدای بازیگری، یعنی حذف دونفر از کاندیداهای اعلام شده که همین موضوع کار را سخت میکرد. ولی آنچه مسلم است برندگان نهایی با رای قاطع داوران انتخاب شدند.

به گزارش فارس، پیش‌تر عنوان شده بود ممانعت سعید راد موجب کاندیدا نشدن جواد عزتی شده است. 

* روایت نادیده از شهیدی که ۱۰ هزار «مین» را خنثی کرد

فیلم مستند «زمین می‌لرزد» به کارگردانی عادل انیسی و محمدجواد رحیمی با روایتی دیده نشده از شهید ابراهیم خلیلی که در جریان جنگ سوریه بیش از ده هزار مین را خنثی کرد، آماده نمایش شد.

دو سال قبل داعش در هنگام عقب نشینی از منطقه بحرالسد در شمال شرق سوریه بیش از صد هزار مین ضد نفر در زمین جاسازی کرد و جان صدها هزار نفر از مردم سوریه در خطر قرار گرفت و فرماندهی شجاع از لشکر 27 محمد رسول الله توانست قبل از شهادت با کمک نیروهای خود بیش از ده هزار مین را خنثی کند.

مستند «زمین می‌لرزد» روایتی از شهید ابراهیم خلیلی از فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله است که همراه با نیروهایش با حضور در سوریه به پاکسازی مناطق تحت کنترل داعش از وجود مین‌های ضد نفر پرداختند. در این فیلم برای اولین بار نشان داده می‌شود که نیروهای ایرانی در شرق حلب و در ۸ دقیقه‌ای خط مقدم نبرد با داعش چگونه به کمک مردم سوریه شتافتند و زمین را از غرش مین‌های داعشی در زیر پاهای مردان و زنان و کودکان سوری نجات دادند.

فیلمبرداری فیلم مستند «زمین می‌لرزد» در شرایط بسیار سخت جنگی به مدت یکهفته با محوریت شهید ابراهیم خلیلی در نزدیک‌ترین منطقه به خط مقدم نبرد با داعش در شرق حلب انجام شد و پس از 4 ماه تدوین آماده نمایش شد.

فیلم مستند «زمین می‌لرزد» به کارگردانی مشترک عادل انیسی و محمدجواد رحیمی و تهیه کنندگی مهدی مطهر تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

* اطلاعات ارزشیابی هنرمندان سینما منتشر شد

در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی اطلاعات ارزشیابی هنرمندان سینما را منتشر کرد.

 جزییات اطلاعات ارزشیابی هنرمندان سینما بر اساس نام و نام خانوادگی، رشته، درجه هنری و تاریخ تنظیم شده است.

ارزشیابی هنری سینماگران بر اساس رشته تخصصی ارزیابی و معادل آن درجه هنری یک تا پنج به متقاضیان اعطا می‌شود.

درجه هنری که در پنج سطح ارزشیابی می‌شود شامل درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.

برای دیدن این جدول می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

انتهای پیام/​

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول