اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برای تامین منافع مردم کوتاه نمی‌آییم/مدیران برای کارگروه رفع موانع تولید ارزش قائل شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: برای منافع مردم به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و با افرادی که بخواهند به نوعی منافع مردم را نادیده بگیرند برخورد خواهد شد.

برای تامین منافع مردم کوتاه نمی‌آییم/مدیران برای کارگروه رفع موانع تولید ارزش قائل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری شامگاه چهارشنبه در یکصد و بیستمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، به شرایط اقتصادی متفاوت کشور اشاره و اظهار کرد: واحدهای تولیدی دامپروری از طرح‌های توجیه‌دار و با ارزش افزوده بالاست نباید اجازه دهیم وجود برخی مشکلات مانع فعال‌سازی این واحدها شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان خاطرنشان کرد: براساس قانون، کارگروه رفع موانع تولید می‌تواند تصمیماتی به نفع واحدهای تولیدی بگیرد و مصوبات این کارگروه لازم‌الاجرا بوده و حتی می‌تواند قوانین حاکم بر سازمان‌ها و بانک‌ها را به نفع تولید نادیده بگیرد.

جعفری خواستار فرصت سه ماهه برای رفع مشکلات واحد تولیدی 60 راسی گاو شیری قروه شد تا بتواند نسبت به تامین وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات جدید و بازپرداخت معوقات اقدام کند.

وی گفت: باید فرصت برای بازسازی این واحد تولید داده شود تا بتواند با جذب سرمایه‌گذار و یا پیدا کردن وثیقه مورد نیاز را تامین کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان از عدم حضور برخی مدیران بانکی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از ما گاها جایگاه و مسئولیتی را نادیده می‌گیریم.

جعفری تصریح کرد: جایگاه این کارگروه، استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و غیره را قانون تعیین کرده بانک‌ها باید برای این جایگاه ارزش قائل باشند.

وی افزود: شاید تا امروز برخورد لازم با اینگونه بی‌توجهی‌ها انجام نشده ولی قطعا در صورت استمرار این رویه برخورد خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: گستردگی وظایف برخی از اعضای این کارگروه به مراتب بیشتر از متولیان بانک کارآفرینی امید در استان است اما برای جلسات ارزش قائل هستند و به صورت مستمر حضور دارند.

جعفری تصریح کرد: برای منافع مردم به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و با افرادی که بخواهند به نوعی منافع مردم را نادیده بگیرند برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: فلسفه حضور اعضا در جلسات کارگروه رفع موانع تولید ایجاد زمینه‌ای برای بازشدن گره‌ای از مشکلات بخش تولید است که حضور معاون حقوقی فلان بانک در چنین کارگروه اهمیتی ندارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: نام‌گذاری سال‌ها براساس نیاز کشور است که نباید با این عناوین به صورت شعاری برخورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه رفع موانع تولید می‌تواند در رابطه با تسهیلات اعطایی به سرمایه‌گذاران، مشکلات بازپرداخت تسهیلات و یا اجرائیه‌هایی که برای تولیدکننده صادر می‌شود ورود کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور بسیاری از واحدهای تولید دچار مشکلاتی هستند، شاید تعدادی از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید به خاطر عدم همکاری بانک‌ها و یا کم‌کاری خود تولیدکننده به نتیجه نرسد اما برخی مصوبات منتج به نتیجه شده و  واحدهای راکد و نیمه فعال را دوباره به چرخه تولید بازگردانده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول