اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شکایت حفاظت محیط زیست مازندران از شکارچیان

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ضرر حاصل از تلفات پرندگان را از شکارچیان مطالبه می‌کنیم و اگر آنها این موضوع را کتمان هم کنند، به جرم تشویش اذهان عمومی باید نسبت به این شائبه ایجادشده پاسخگو باشند.

شکایت حفاظت محیط زیست مازندران از شکارچیان

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، به‌دنبال تلفات بیش از ۲۷ هزار پرنده مهاجر، شکارچیان منطقه با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی مسؤولیت این تلفات را پذیرفتند و اذعان کردند به‌دلیل فشارهای دولتی مبنی بر جلوگیری از شکار، آنها بنا بر لج‌بازی نوعی سم در میانکاله ریختند تا پرندگان تلف شوند.

حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این ارتباط با بیان اینکه محیط زیست با کسی شوخی ندارد و شکارچیان باید پاسخگوی این ادعا باشند، اظهار کرد: این ادعا قابل پیگرد است.

وی با عنوان اینکه تراکم جمعیت پرندگان تلف‌شده به شرق خلیج گرگان در محدوده گلستان رسیده و محیط‌بانان در محدوده آبی سواحل جنوبی، جنوب شرقی و شرقی و در اطراف آشوراده و حتی در خط ساحلی خزر هم‌مرز با ذخیره‌گاه، لاشه‌هایی از پرندگان تلف‌شده را جمع‌آوری کردند، افزود: بیانیه آنها شوخی یا جدی فرقی ندارد و شکایت‌مان را به دستگاه قضایی اعلام کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ضرری که حاصل از تلفات پرندگان ایجاد شده را بنا بر این ادعا از شکارچیان مطالبه می‌کنیم و اگر آنها این موضوع را کتمان هم بکنند، به جرم  تشویش اذهان عمومی باید نسبت به این شائبه ایجادشده پاسخگو باشند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/د/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول