اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان ملل، طرح شهرک‌سازی در اراضی فلسطینیان را محکوم کرد

یک مقام ارشد سازمان ملل ضمن محکوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت‌وساز در اراضی خصوصی فلسطینی‌ها، آن را طرحی نگران‌کننده توصیف کرد.

سازمان ملل، طرح شهرک‌سازی در اراضی فلسطینیان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلای میلادنوف» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور غرب آسیا، بامداد امروز (پنجشنبه) با ابراز نگرانی از طرح تل‌آویو برای ساخت چند هزار واحد صهیونیست‌نشین در شرق قدس و کرانه باختری، آن را محکوم کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه طرح ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه موسوم به «ای۱» - محله‌ای ساخته نشده در شهرک معاله آدومیم واقع در کرانه باختری و شرق قدس اشغالی - را تصویب کرد. (جزئیات بیشتر)

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، ملادنوف با محکوم کردن این تصمیم نتانیاهو، تصریح کرد که این طرح عملاً کرانه باختری را به دو نیم تقسیم کرده و برخی محله‌های فلسطینی کاملا منزوی خواهند شد.

وی با صدور بیانیه‌ای توضیح داد: «من از اعلامیه اخیر اسرائیل درباره پیشبرد ساخت‌وساز در "گیوات هاماتوس" و "هار هوما" (در شرق قدس اشغالی)، و همچنین طرح‌های نگران‌کننده برای ساخت ۳۵۰۰ واحد [مسکونی] در منطقه مورد مناقشه ای۱ از کرانه باختری، بسیار نگران هستم».

بر این اساس، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا، با تاکید بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها ذیل قوانین بین‌المللی، تصریح کرد: «[آنها] همچنان مانعی برای صلح هستند. اگر طرح ای۱ اجرا شود، ارتباط شمال و جنوب کرانه باختری به میزان زیادی قطع می‌شود که همین امر باعث تضعیف جدی شانس‌های برای ایجاد یک دولت فلسطینی منسجم و یکپارچه، به عنوان بخشی از راهکار دو دولتی، می‌شود».

به نوشته تایمزاسرائیل، ملادنوف در ادامه افزود: «من از مسئولان اسرائیلی می‌خواهم بر مبنای قطعنامه‌های سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و توفقات دوجانبه، از اجرای چنین اقدامات یکجانبه‌ای که بی‌ثبات را تشدید کرده و چشم‌انداز احیای مذاکرات اسرائیلی-فلسطینی را هرچه بیشتر محو می‌کند، اجتناب کنند».

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند. 

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول