اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ممنوعیت حضور اعضای بازداشتی شورا در شورای شهر زنجان

فرماندار زنجان گفت: اعضای بازداشتی تا 6 ماه امکان حضور در شورا را ندارند به همین لحاظ ما از نخستین عضو دعوت کردیم که در شورا حضور داشته باشد.

ممنوعیت حضور اعضای بازداشتی شورا در شورای شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان عباس راشاد با پنج رای از ۶ رای ماخوذه به عنوان رئیس شورای شهر زنجان انتخاب شد و احمد نصیری با ۶ رای نایب رئیس شورا شد.

همچنین رزاق محمدی که به تازگی به ترکیب شورای شهر زنجان وارد شده است با ۶ رای به عنوان منشی شورای شهر زنجان انتخاب شد.

یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه مطرح شد، انصراف شهردار زنجان بود که نامه وی توسط عباس راشاد قرائت شد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه امروز شاهد همدلی خوبی از سوی اعضای شورا بودیم، اضافه کرد: اتفاقی که برای مجموعه شهری رخ داد، مایه تاسف شد اما امیدواریم در آینده این مسیر تکرار نشود و این خلاء و وقفه به وجود آمده جبران شود.

رضا عسگری با بیان اینکه طبق قانون ما باید منتظر تشکیل هیأت حل اختلاف و تعیین تکلیف اعضای باقی مانده شورا می‌شدیم، اضافه کرد: امروز ما شاهد حضور یکی از اعضای علی‌البدل شورا هستیم و طبیعتا بر اساس آنچه در قانون پیش‎بینی شده منتظر رای هیأت حل اختلاف باشیم یا اینکه اگر بخواهیم از ظرفیت ماده قانونی استفاده کنیم باید دو ماه غیبت اعضا را انتظار بکشیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد قانونگذاران حمایت از شوراهاست و با همین رویکرد نپذیرفته است که یک عضو به راحتی سلب عضویت شود، اضافه کرد: سلب عضویت یک عضو شورا باید به تایید شورای حل اختلاف برسد.

وی با اشاره به اینکه با رعایت قانون اعضای علی‌البدل به ترتیب آرا به شورا دعوت خواهند شد، افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده برای اعضای شورا، رای نظارت قضایی اعضای بازداشتی تا 6 ماه امکان حضور در شورا را ندارند به همین لحاظ ما از نخستین عضو دعوت کردیم که در شورا حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه نصاب اعضای شورای اسلامی شهر زنجان 6 نفر است، اضافه کرد: از همین رو از اعضای شورا می‌خواهیم که در جلساتی که نیاز به تصمیم‌گیری و تایید مصوبات است، همگی حضور داشته باشند.

فرماندار زنجان در ادامه از انصراف شهردار منتخب زنجان خبر داد و گفت: انتخاب شهردار زنجان نیز باید به عنوان یکی از اولویت‌‎های شورای شهر باشد.

عباس راشاد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای تعدادی از اعضای شورا قرار نظارت قضایی صادر شده است، گفت: با این شرایط این اعضا مجاز به حضور در جلسات شورا نیستند از همین رو باید هرچه سریع‌تر شرایط حضور اعضای جدید فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همچنین به انصراف شهردار زنجان نیز اشاره کرد و گفت: با این حال یا باید یک دوره سرپرستی جدید را داشته باشیم، یا سریعا به دنبال انتخاب شهردار جدید برویم.

رزاق محمدی نیز در این جلسه بر انتخاب شهردار بومی تأکید کرد و گفت: امیدوارم در این مدت باقیمانده برای شهر زنجان مثمرثمر باشم.

عضو جدید شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید از بین همین مردم انتخاب شود، اضافه کرد: مردمی که انتخاب می‌کنند باید انتخاب شوند از همین رو باید یک شهردار ساعی و پرتلاش را برای شهر انتخاب کنیم.

در ادامه با قرائت نامه شهردار زنجان، اعضای شورا نظرات متفاوتی داشتند که سید رحمان احمدی معتقد بود، شهردار زنجان باید با حضور در جلسه شورا دلیل انصراف خود را از این سمت اعلام کند و برخی نیز معتقد بودند که با توجه رسمی بودن نامه نیازی به توضیح وی نیست.

در پایان نیز روسای کمیسیون‌های مختلف شورای شهر و اعضای آن انتخاب شدند.

در این جلسه رزاق محمدی به عنوان رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر، سید رحمان احمدی به عنوان رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان، احمد نصیری، به عنوان رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری و  امامعلی دادخواه ، به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر انتخاب شدند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول