اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

از افزایش مبتلایان به کرونا تا معرفی گران فروشان ماسک به دستگاه قضا

در بسته کرونای امروز از تعطیلی و بازرسی تالارها و آرایشگاه های اهواز، ضدعفونی اماکن عمومی و تشکیل پرونده گران فروشان ماسک بخوانید.

از افزایش مبتلایان به کرونا تا معرفی گران فروشان ماسک به دستگاه قضا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در بسته کرونای امروز از تعطیلی و بازرسی تالارها و آرایشگاه های اهواز، ضدعفونی اماکن عمومی و تشکیل پرونده گران فروشان ماسک بخوانید.

کارگروه ضدعفونی و گندزدایی از اماکن تجمعی شهر اهواز آغاز به‌کار کرد

علیرضا عالی‌پور اظهار داشت: با مصوبه شورای تأمین شهرستان اهواز مقرر شد که یک کارگروه ویژه به ریاست شهرداری اهواز تشکیل شود تا با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از قبیل سایر شرکت آبفا، شرکت برق، شرکت گاز، شرکت مخابرات و پخش فرآورده‌های به‌منظور گندزدایی و پاکسازی اماکن پر جمعیت شهری بپردازد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: برخی از اماکن پرجمعیت مانند ناوگان حمل و نقل و مراکز تجاری و خرید و سایر اماکن خدماتی و پرتردد بیش از سایر نقاط شهری در معرض خطر شیوع این ویروس هستند که ما با ضدعفونی و پاکسازی و همچنین با اطلاع‌رسانی دقیق موظفیم آمادگی همشهریان را بیشتر کنیم.

تعطیلی تالارهای عروسی و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر آرایشگاه‌ها

مهرداد شریفی به هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اتاق اصناف این شهرستان برای تعطیلی تالارهای عروسی اشاره کرد و گفت: این اماکن محل اجتماع افراد است و برای جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا تصمیم گرفته شد تا اطلاع ثانوی این تالارها تعطیل شوند.

ورزشگاه فولاد پیش از دیدار مقابل شاهین ضدعفونی و پلمب شد

ورزشگاه شهدای فولاد در آستانه دیدار این تیم برابر شاهین بوشهر با نظارت مستقیم مدیرعامل باشگاه، ضدعفونی و پلمب شد و با اعلام باشگاه فولاد خوزستان، تیم فولاد خوزستان امروز و از ساعت ۱۶ در چارچوب هفته بیستم و یکم لیگ برتر در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف شاهین بوشهر خواهد رفت.

باتوجه به شیوع بیماری کرونا و به دلیل مسائل بهداشت عمومی و سلامت بازیکنان، کادرفنی، خبرنگاران و دیگر عوامل اجرایی مسابقه، تمام اتاق‌های مورد استفاده ۲ تیم و مسؤولان برگزاری بازی ابتدا ضدعفونی و سپس پلمب شد.

 

معرفی گران‌فروشان ماسک و مواد ضدعفونی‌ در آبادان به مراجع قضایی 

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۲ واحد تجهیزات و ملزومات پزشکی که ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده را دراین شهرستان به قیمت گران و بیشتر از نرخ قانونی به مردم می‌فروختند، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

هدی مجیری افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور برخی فروشندگان از این فضای ملتهب سوء استفاده کرده و ماسک را با قیمت‌هایی بیش از تعرفه معین شده به مصرف‌کنندگان عرضه کردند که تخلف آنها مورد پیگیری قرار گرفت.

هفته آینده کلیه مراکز پلیس راه‌گشا تعطیل می‌شود

رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، از هفته آینده کلیه خدمات در مراکز پلیس راه در سطح استان تعطیل می‌شود.

سرهنگ منصور جمشیدی با بیان اینکه اماکن مربوط به آزمون آیین نامه و آموزشگاه نیز از هفته آینده تعطیل می‌شود، عنوان کرد: از آنجایی که این بیماری بیشتر  از طریق تنفس سرایت می‌کند انتظار می‌رود شهروندان تمام موارد بهداشتی را رعایت و از تجمع و حضور در اماکن عمومی جلوگیری کنند.

تکذیب ۱۸ مورد مثبت جدید کرونا در اهواز

صبح امروز در فضای مجازی خبری به نقل از رییس بیمارستان امام خمینی اهواز منتشر شده مبنی بر اینکه تا صبح امروز بیش از ۱۶۰۰ نفر برای تشخیص کرونا به بیمارستان امام خمینی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۶ نفر با علائم حاد به بخش آی سی یو منتقل شده و نتیجه تست ۱۸ نفر آن ها مثبت شد.

در همین راستا دکتر ساسان موگهی رییس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز اظهار داشت: هیچ مصاحبه‌ای با رسانه ها دراین زمینه نداشته‌ام و قرار است روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمار صحیح را در اختیار رسانه ها قرار دهد و من نمی‌توانم آماری ارائه دهم.

۲ مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در خوزستان تایید شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در کل استان هشت نفر در مجموع به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد تاکنون ۲ مورد فوت ثبت شده است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: روز گذشته آزمایش پنج نفر دیگر در استان مثبت اعلام شد که یک نفر آنها فوت شده است.

آتش‌نشان‌های اهواز به جنگ با کرونا رفتند

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آتش نشان‌های اهوازی برای مقابله با ویروس کرونا شب گذشته هسته مرکزی شهر را ضدعفونی کرده و شست و شو دادند.

ابراهیم قنبری اظهار داشت: این سازمان ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه شب گذشته ۱۰۰ نیروی آماده باش را اعزام کرد که هسته مرکزی شهر شامل تمام خیابان ها،پارک ها، توقفگاههای خیابان های امام ، طالقانی، سی متری را شست و شو و ضدعفونی کردند همچنین این برنامه قرار است هر شب برای تمام نقاط شهر اجرا شود.

 

ضدعفونی شبانه روزی قطارهای ورودی به ایستگاه راه آهن اهواز

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به انجام غربالگری تمام مسافران بعد از خروج از قطارهای ورودی، گفت: علاوه بر این به‌صورت شبانه روزی همه قطارهای وارده به ایستگاه اهواز، ضد عفونی می‌شوند.

​پنج پرونده گران‌فروشی ماسک به تعزیرات حکومتی دزفول ارسال شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت: پنج پرونده گران‌فروشی ماسک طی بازرسی از فروشگاه‌های عرضه تجهیزات پزشکی و داروخانه های دزفول به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال‌ شد.

مهراب عبداللهی افزود: دیروز بازرسی مشترک اداره صنعت ، معدن و تجارت دزفول و اداره بهداشت شهرستان از ۱۲ واحد عرضه تجهیزات پزشکی و داروخانه ها انجام شد که واحدهای گران‌فروش به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول