اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش نسبی دما تا 10 اسفند در کشور/ بارش برف و باران از دو روز آینده

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در بیشتر مناطق کشور تا روز شنبه 10 اسفند دما افزایش نسبی دارد و سپس از بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود.

افزایش نسبی دما تا 10 اسفند در کشور/ بارش برف و باران از دو روز آینده

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز پنج‌شنبه 8 اسفند در پایتخت سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت و دید افقی 8 هزار متر است. همچنین رطوبت نسبی در تهران 43 درصد ثبت شده است و در 24 ساعت گذشته 7.4 میلیمتر در تهران بارندگی داشته‌ایم. 

وی ادامه داد: در سه روز آینده آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، همچنین بیشینه دما فردا در تهران 13 درجه و کمینه دما 3 درجه خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز 8 اسفندماه در برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش برف و باران و وزش باد تداوم دارد و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود. 

ضیائیان گفت: استقرار توده هوای سرد تا صبح جمعه 9 اسفند در شمال‌شرق و شرق کشور تداوم دارد و در بیشتر مناطق کشور تا روز شنبه افزایش نسبی دما را داریم. 

وی ادامه داد: روز جمعه احتمال ریزش بهمن در امتداد رشته کوه البرز پیش‌بینی می‌شود. 

وی بیان کرد: بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال‌غرب به کشور وارد می‌شود و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این مناطق خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه در شمال‌غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین در استان‌های ساحلی خزر، وزش باد، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت. 

وی اضافه کرد: روز دوشنبه بارش‌ها تا ظهر در شمال‌غرب و سواحل غربی دریای خزر به تدریج کاهش می‌یابد و این سامانه در دامنه‌های و مرکزی البرز، سواحل شرقی خزر و شمال‌شرق کشور فعال می‌شود و سپس از کشور خارج خواهد شد. 

ضیائیان بیان کرد: روز دوشنبه 12 اسفند کاهش دما و وزش باد شدید در نوار شمالی کشور خواهیم داشت، ضمن آنکه در استان‌های گلستان و مازندران خصوصاً شرق مازندران بارش‌ها شدت دارد. 

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه این سامانه در شمال‌شرق موجب بارش برف و باران می‌شود و سپس از کشور خارج خواهد شد. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس امروز و فردا مواج است، ضمن آنکه دریای خزر نیز امروز و فردا مواج خواهد بود. 

وی در تشریح وضعیت دمایی استان‌ها اظهار داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول