اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

پیشنهاد خانه سینما برای تعطیلی موقت فیلمسازی

خانه سینما به گروه‌های فیلمسازی پیشنهاد داد برای جلوگیری از ابتلای اهالی صنعت تصویر ایران و خانواده‌هایشان، به طور موقت از فعالیت خود خودداری کنند.

پیشنهاد خانه سینما برای تعطیلی موقت فیلمسازی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، خانه سینما طی اطلاعیه‌ای، به گروه‌های فیلمسازی پیشنهاد داد که به طور موقت از فعالیت خود خودداری کنند.

در متن اطلاعیه اطلاعیه شماره چهار خانه سینما چنین آمده است:

«با توجه به شیوع ویروس کرونا، خطر انتقال سریع آن در میان افراد جامعه وجود دارد، و پزشکان متخصص نیز بارها درباره پرهیز از حضور در محیط های عمومی هشدار داده اند به دلیل ناممکن بودن کنترل کامل سطوح، وسایل و ارتباطات، احتمال انتقال بیماری در میان گروه های فیلمسازی به شدت بالاست. لذا پیشنهاد می شود برای جلوگیری از ابتلای اهالی صنعت تصویر ایران و خانواده هایشان، و همچنین پرهیز از مشکلات مرتبط با آن که قطعا سبب ایجاد مخاطره و صدمات فراوان مادی و معنوی برای نهادهای اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی است، دست کم در شرایط فعلی که با شیوع دامنه‌دار بیماری مواجهیم، گروه‌هایی که در مرحله پیش تولید یا فیلمبرداری قرار دارند، به طور موقت از فعالیت خودداری کنند. بدیهی است این پیشنهاد از سوی خانه سینما فاقد الزامات قانونی است اما می‌تواند در حد هشداری به تهیه‌کنندگان برای پیشگیری از این بیماری فراگیر و تبدیل آن به بحرانی عمومی در صنعت تصویر ایران تلقی شود.»

به گزارش فارس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با انتشار اطلاعیه‌ای تعطیلی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی را به مدت یک هفته دیگر (تا ۱۶ اسفند) تمدید کرد.

* مجوز نمایش برای سه فیلم صادر شد

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر خود برای سه فیلم مجوز نمایش صادر کرد.

«زن‌ها فرشته‌اند ۲» به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرح‌بخش، کارگردانی آرش معیریان و نویسندگی مجتبی جعفری، «تبسم تلخ» به تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان و کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز و نویسندگی مهناز پورعطار و «چند میگیری گریه کنی ۲» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی توکل‌نیا و نویسندگی رحیم بهبودی‌فر، سه فیلمی هستند که مجوز نمایش گرفته‌اند.

* «کلاف» بهترین فیلم جشنواره کلیسای ارتدوکس روس شد

مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره سینمایی کلیسای ارتدوکس روس به نام «وسترچا» (بروسی دیدار) که در آن فقط فیلم های اخلاقی شرکت داشتند، در شهر اوبنینسک در استان کالوگا در جنوب مسکو برگزار شد و انیمیشن «کلاف» عنوان بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی استرا، «پرنده کریستالی» را دریافت کرد.   

این انیمیشن هفت دقیقه‌ای محصول سال ۲۰۱۹ است که ملیحه غلامزاده آن را ساخته است. این اثر قصه جدا افتادن انسان‌ها از وطن خود پس از جنگ و دلبستگی‌های جامانده را روایت می‌کند. 

در مجموع حدود ۳۰۰ فیلم از ۱۸ کشور در جشنواره وسترچا شرکت داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول