اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موسوی: به زودی پرواز شرکت های هواپیمایی ایرانی به امارات انجام می شود

سخنگوی وزارت خارجه گفت که موافقت اصولی برای ارائه مجوز پروازها به شرکت های هواپیمایی ایرانی برای انتقال ایرانیان به کشور صادر شده و به زودی پروازهای مربوطه انجام می شود.

موسوی: به زودی پرواز شرکت های هواپیمایی ایرانی به امارات انجام می شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره توقف یکباره و از قبل اعلام نشده پروازهای امارات به کشورمان و بالعکس که باعث شد برخی از هم میهنان برای بازگشت به کشور دچار مشکلاتی شوند، اظهار داشت: تلاش ها و پیگیری های بی وقفه ای از سوی وزارت امور خارجه و نمایندگیهای کشورمان در ابوظبی و دبی با مسئولان ذیربط سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت خارجه در محل و سفارت امارات در تهران برای کسب مجوز پرواز شرکتهای هواپیمایی ایرانی انجام شده است.

موسوی افزود: براساس آخرین اطلاعات، موافقت اصولی برای ارائه مجوز پروازها صادر شده و به زودی پروازهای مربوطه انجام خواهد گرفت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: تمامی تلاش خود را برای رفع مشکل به کار گرفته ایم  و امیدواریم با هماهنگی تمامی  دستگاههای ذیربط، تسهیلات مورد نیاز را برای بازگشت هموطنان عزیزمان به کشور فراهم سازیم.

به گزارش فارس، در پی شیوع ویروس کرونا، هواپیمایی امارات پروازها از مبدا و به مقصد ایران را برای یک هفته لغو کرد. 

در بیانیه ای که این شرکت منتشر کرد، آمده است: تمام پروازهای مسافری و باری از مبدا یا به مقصد ایران یک هفته متوقف می‌شود که ممکن است تمدید شود. 

پیش از این معصومه اصغرزاده مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفته بود: هما همراه با مسئولان وزارت امور خارجه در حال مذاکره و رایزنی با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری امارات برای دریافت مجوز ویژه پرواز است. به محض دریافت مجوز از سازمان‌های متولی در امارات، پروازهای هما برای انتقال هموطنان به کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول