اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ممنوعیت توزیع غذای نذری و اسکان زائران در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: توزیع غذا و مواد خوراکی در بقاع و اماکن متبرکه تا اعلام رفع خطر آلودگی عمومی ممنوع شده است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در زنجان، اقدامات مربوط در بقاع متبرکه در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: طبق ابلاغ کمیته پدافند غیرعامل سازمان اوقاف، کارکنان ادارات تا اطلاع ثانوی برای گزارش تردد، از شیوه ثبت اثر انگشت استفاده نکرده و از روش جایگزین از جمله کارت هوشمند و یا روش سنتی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف به لحاظ دارا بودن مدیریت بقاع متبرکه و پرجمعیت بودن نقش بسزایی در پیشگیری از شیوع کرونا دارد، تصریح کرد: در همین راستا توزیع غذا و مواد خوراکی در بقاع و اماکن متبرکه تا اعلام رفع خطر آلودگی عمومی ممنوع شده است.

کرمی با تأکید بر هماهنگ کردن برگزاری همایش‌، نمایشگاه‌ و اجتماعات در ادارات و بقاع متبرکه با دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان گفت: در غیر این صورت نیازی به برگزاری این مراسمات نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تأکید بر ضدعفونی و استریل کردن درب‌های ورودی و خروجی بقاع و اماکن متبرکه افزود: همچنین به هیأت امنای امامزادگان تاکید شده است که ضریح مطهر، جامهری، سرویس بهداشتی، زائرسرا و  سایر سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند را به صورت مرتب ضدعفونی کنند.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اسکان زائران و مسافران در زائرسراهای بقاع متبرکه ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول