اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برخورد پشیمان‌کننده‌ای با اخلالگران بازار در سمنان خواهیم داشت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تأکید کرد: دادستانی استان سمنان به جدیت و با قاطعیت با متخلفان احتکار و گران‌فروشی برخورد می‌کند و بدون اغماض، رفتار پشیمان‌کننده با اخلالگران نظام اقتصادی در استان سمنان خواهد داشت.

برخورد پشیمان‌کننده‌ای با اخلالگران بازار در سمنان خواهیم داشت

محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به گرانی برخی کالاها در روزهای اخیر، احتکار و عدم فروش مواد بهداشتی موردنیاز مردم اظهار کرد: موارد مرتبط با احتکار و گران‌فروشی در حوزه اختیارات اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان قرار دارد که با دقت در حال پیگیری است؛ البته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در یک کمیته مرتبط با این موضوع عضویت دارد و مطالبات مردمی به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه کالاهای اساسی موردنیاز مردم مدیریت صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود تا مردم به مشکلی برنخورند، احتکار و گران‌فروشی وجود نداشته باشد و روند توزیع ارزاق عمومی مدیریت شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان اضافه کرد: اکیپ‌هایی برای نظارت بر این امور تشکیل می‌شود و با هماهنگی صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و تعزیرات حکومتی این استان، گشت‌های مشترکی در استان سمنان فعال شده است.

ابراهیمی بیان کرد: اگر مسؤولان مرتبط در این زمینه با احتکار و گران‌فروشی مواجه شوند، حتماً با عاملان آنها با جدیت و بدون تعارف برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم هم در شرایط حساس کنونی باید حواسشان جمع باشد و اگر اطلاع دارند که در انباری کالا چه در حوزه ارزاق عمومی و چه دارو و هر کالای موردنیاز دیگر احتکار شده است، باید آن را به دادستانی و دستگاه‌های مسؤول دیگر گزارش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان بیان کرد: پرونده‌های این بخش اگر در حوزه دادسرا باشد، خود دادستانی ورود پیدا می‌کند و اگر در حوزه تعزیرات حکومتی تشکیل شود، به مدیران امر برای رسیدگی و اقدام قانونی ارجاع خواهد شد.

ابراهیمی بیان کرد: با تمام پرونده‌های احتکار، گران‌فروشی و اخلال در نظام اقتصادی بدون تعارف در دادسرا و تعزیرات حکومتی برخورد خواهیم کرد و این‌طور نیست که چشمانمان را روی تخلفات ببندیم و این موارد را ندیده بگیریم.

وی تصریح کرد: دادستانی استان سمنان به جدیت و با قاطعیت با متخلفان این بخش برخورد می‌کند و بدون اغماض، رفتار پشیمان‌کننده با اخلالگران نظام اقتصادی و بازار در استان سمنان خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: چند روزی است که در شورای تأمین استان سمنان شخصاً شرکت می‌کنم و دغدغه ما این است تا با افرادی که این روزها در ارتباط با توزیع و فروش کالاهای موردنیاز مردم درگیر ویروس کرونا سودجویی می‌کنند، برخورد جدی شود.

ابراهیمی بیان کرد: ویروس کرونا دامن‌گیر مردم شده است و آنها را آزار می‌دهد و در این شرایط، عده‌ای افراد سودجو وارد بازار شده‌اند و اجازه نخواهیم داد به‌راحتی سودجویی کنند.

وی تصریح کرد: اینکه این افراد قبل از ورود ویروس کرونا به استان سمنان در فکر این سودجویی‌ها بوده یا بعد از آن، نیاز بازار را شناسایی و ماسک‌ها را جمع‌آوری و خریداری کرده‌اند و الآن با قیمت گران‌تری به مردم می‌فروشند یا در انبارهای خود آن را احتکار کرده‌اند، هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2568/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول