اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو درباره تحولات ادلب جلسه اضطراری برگزار می‌کند

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بعد از کشته و مجروح شدن تعدادی از نظامیان ترکیه در تحولات روز گذشته ادلب، جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

ناتو درباره تحولات ادلب جلسه اضطراری برگزار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به درخواست ترکیه، جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی آخرین تحولات میدانی ادلب در سوریه، برگزار می‌کند.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی ناتو، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل این سازمان اعلام کرد به درخواست ترکیه و ذیل بند چهار اساسنامه ناتو، امروز (جمعه) جلسه اضطراری درباره وضعیت سوریه برگزار می‌شود.

سخنگوی استولتنبرگ نیز به خبرگزاری «آناتولی» گفت که دبیر کل ناتو خواستار پایان درگیری‌ها و عملیات‌های ارتش سوریه در ادلب است.

بر این اساس، وی از دولت‌های سوریه و روسیه خواست تا با تبعیت از قوانین بین‌المللی، به اقدامات سازمان ملل برای برقراری آرامش در ادلب کمک کنند.

روز گذشته بود که منابع خبری معارض و برخی شبکه‌ها از جمله الجزیره با اشاره به وقوع درگیری‌های شدید در شهر سراقب، ادعا کردند که گروههای تروریستی توانسته‌اند مجددا سراقب را به اشغال خود درآورند. با این حال یک منبع روس دقایقی بعد از انتشار آن خبر، سقوط سراقب را تکذیب کرده و گفت شهر در کنترل کامل ارتش سوریه است. (جزئیات بیشتر)

تروریست‌های وابسته به ترکیه نیز قصد داشتند با آغاز عملیات خود در جبهه سراقب، ارتش سوریه را مشغول کنند تا مانع از تداوم عملیات آن در منطقه مهم «جبل‌ الزاویه» در جنوب ادلب شوند. تروریست‌های «جبهه النصره»، «أنصار التوحید» (وابسته به داعش) و «أجناد القوقاز» شامگاه گذشته نیز به شمال غرب سراقب حمله کردند.

شبکه «المیادین» بامداد امروز گزارش داد ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شدند.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استانهای ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته مجددا آغاز شد و کما کان ادامه دارد. ارتش سوریه شامگاه گذشته یازده منطقه را در این محور آزاد کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز امروز درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه توضیح داد: «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول