اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کاهش قابل توجه بارش‌ها در کرمانشاه/ هفته آینده هوا سرد می شود

بارندگی‌های استان در کوتاه مدت کاهش 39 درصدی داشته است و این در حالی است که وضعیت بارش‌ها در دراز مدت افزایش 2 درصدی را نشان می دهد.

کاهش قابل توجه بارش‌ها در کرمانشاه/ هفته آینده هوا سرد می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، با توجه به افزایش ناگهانی بارش‌ها در سراسر استان و وقوع آبگرفتی و طغیان مجدد رودخانه گاماسیاب؛ جدول منتشره از سوی سازمان هواشناسی استان نشان می‌هد که بارش‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، حداقل 39 درصد کاهش را تجربه کرده است. 

در بررسی جدول منتشره، بارش‌ها در بلندمدت کاهش چشمگیری نداشتند اما نسبت به سال زارعی کاهش قابل توجه است. بیشترین کاهش بارش‌ها مربوط به سومار و کمترین کاهش بارندگی نیز مربوط به شهر کرمانشاه است. 

 

در همین خصوص، محمد خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تا شنبه (10 اسفند) پدیده جوی خاصی در استان کرمانشاه وجود ندارد؛ اما از روز یکشنبه گذر یک موج ناپدار باعث وزش باد، افزایش ابر و بارندگی پراکنده در استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین خاطر نشان کرد: دمای روزانه استان تا شنبه افزایشی است اما از یکشنبه (11 اسفند) در روزهای یکشنبه و دوشنبه روندی کاهشی خواهد داشت.

وی در خصوص جدول منتشره و میزان بارندگی در استان، بیان داشت: متوسط بارندگی سامانه اخیری که استان را متاثر کرد 67.1 میلیمتر و میانگین بارش در سال زارعی جاری 297.3 میلیمتر بوده است که بارش امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 39 درصدی و نسبت به دوره بلندمدت افزایشی 2 درصدی داشته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول