اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

5 تریلیون دلار سرمایه در سقوط مجدد بازارهای مالی دنیا سوخت

بازارهای بورس جهان امروز بار دیگر از ترس شیوع ویروس کرونا سقوط کرد و 5 تریلیون دلار از ارزش سهام این بازارها کاسته شد که این اتفاق از زمان بحران مالی 2008 بی سابقه است.

5 تریلیون دلار سرمایه در سقوط مجدد بازارهای مالی دنیا سوخت

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با توجه به اینکه کشورهایی در 3 قاره نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش دادند، شیوع سریع این بیماری، نگرانی ها در مورد همه گیر شدن این ویروس را در روز جمعه افزایش داد.

مقامات سوئیس، نمایشگاه خودرو در ژنو را لغو کردند. در 24 ساعت گذشته، 10 کشور نخستین مورد ابتلا به این ویروس را گزارش دادند که از میان آنها می توان به نیجریه، بزرگترین اقتصاد آفریقا اشاره کرد.

از آن جایی که ویروس کرونا در سفرهای بین المللی و عرضه زنجیره سوخت اختلال ایجاد کرده است، نگرانی ها در مورد رکود در آمریکا و منطقه یورو، ارزش سهام ها در بازارهای بورس را در مسیر ثبت بدترین هفته از بحران مالی جهانی در سال 2008 قرار داد.

بازارهای بورس جهان بار دیگر سقوط کرد و 5 تریلیون دلار از ارزش سهام این بازارها کاست که از بحران مالی 2008 بی سابقه است.

امید به اینکه این بیماری واگیردار که از چین شروع شد در عرض چند ماه پایان یابد و فعالیت های اقتصادی به حالت عادی بازگردد، از بین رفته است چراکه موارد ابتلای جدید در جهان گزارش شده که از چین پیشی گرفته است.

جان لائو، تحلیلگر بازار گفت: «سرمایه گذاران در تلاشند تا بدترین سناریو را در نظر بگیرند و بزرگ ترین ریسک آن است که در آمریکا و کشورهای بزرگ دیگر خارج از آسیا رخ دهد.»

«اکنون زمان بسیار بی ثباتی است هیچ کس واقعا پاسخ را نمی داند و بازار واقعا آشفته است.»

موسسه رتبه بندی مودیز اعلام کرد این بیماری همه گیر(این واژه معمولا به معنای بیماری است که به سرعت در مکان های مختلف شیوع می یابد.) رکود جهانی و آمریکا در نیمه نخست امسال را سبب می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول