اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در پکن: دومین محموله کمک های چین برای مقابله با کرونا امشب راهی ایران می شود

سفیر ایران در پکن گفت که دومین محموله کمک های چین شامل انواع کیت های تشخیص، دستگاه های تنفس مصنوعی و برخی ملزومات مقابله با کرونا امشب راهی ایران می شود.

سفیر ایران در پکن: دومین محموله کمک های چین برای مقابله با کرونا امشب راهی ایران می شود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در گفتگویی با بیان اینکه چین در مبارزه با ویروس کرونا تجربه بسیار خوبی دارد و اقدامات بسیار خوبی برای شناسایی این ویروس انجام داده است، گفت: در پی شیوع این بیماری در ایران، در تماس با مقامات چینی مطلع شدیم که این آمادگی وجود دارد که برخی نیازهای ما که برای مقابله با شیوع کرونا، موثر است به ما ارائه دهند.

وی افزود: خوشبختانه شب گذشته اولین محموله کمک های دولت و مردم چین به سمت ایران عزیمت کرد و تعدادی از کیت هایی که جدید است و خیلی سریع این بیماری را تشخیص می دهد، ارسال کردیم و امشب نیز یک محموله دیگر عازم ایران است.

سفیر ایران گفت: این محموله شامل کیت های تشخیص است که انواع مختلفی دارد و علاوه بر آن دستگاه های تنفس مصنوعی و برخی ملزوماتی است که برای مقابله با کرونا لازم می باشد. علاوه بر آن برخی از شرکت های چینی و سازمان هایی که با ایران کار می کنند هدایایی را تقدیم کردند از جمله مواد ضدعفونی کننده که برای مقابله با ویروس کرونا موثر است.

در همین خصوص نیز سفارت ایران در پکن در صفحه توئیترش اعلام کرد: دومین محموله کمک های پزشکی چین شامل بیش از ۵۰ هزار کیت پیشرفته تشخیص سریع کرونا و دستگاه های اکسیژن ساز امشب با پرواز باری ماهان از گوانگجو عازم تهران می شود. پیام های همدردی و حمایت و کمک های اقشار مختلف چین ادامه داشته و در روزهای آتی هم محموله های دیگری ارسال خواهد شد.

به گزارش فارس، پیش از این سید عباس موسوی از ارسال کمک های چین خبر داده و گفته بود که این کمک ها امروز (جمعه) وارد ایران می شود.

موسوی با بیان اینکه دریافت کمک های داوطلبانه از کشورهای دوست پیگیری شده که به تدریج در حال نهایی شدن است، اضافه کرد: اولین محموله در این زمینه توسط دولت و صلیب سرخ چین تهیه شده که شامل حدود ۲۰ هزار کیت آزمایش کرونا و برخی لوازم دیگر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده روز (جمعه) با یک پرواز ویژه هواپیمایی ماهان وارد کشور خواهد شد.

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز با اعلام اینکه در روزهای آینده کمک های قابل توجهی در راه است، اظهار داشت: بدون شک چین در مبارزه با ویروس کرونا از همه با تجربه تر و در کمک به ما راسخ تر است.

چانگ هوا سفیر چین نیز امروز از ورود این محموله خبر داد و گفت که عصر امروز نیز این محموله به طرف ایرانی تحویل داده شد.

از سوی دیگر وانگ یی وزیر خارجه چین در تماس تلفنی بعدازظهر امروز (جمعه) با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود  آمادگی این کشور را برای ارسال کمک های تخصصی بیشتر و نیز در اختیار قراردادن تمام یافته ها و روش های مبارزه با کرونا و همکاری علمی با ایران اعلام کرد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول