اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تشکیل کمیته اقتصادی مقابله با کرونا در خراسان رضوی

کمیته اقتصادی تامین، توزیع و نظارت بر توزیع کالاهای مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با کرونا در مشهد تشکیل شد.

تشکیل کمیته اقتصادی مقابله با کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی درباره تشکیل کمیته اقتصادی تامین، توزیع و نظارت بر توزیع کالاهای مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: به دلیل اهمیت تامین کالاهای مورد نیاز مردم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کمیته مزبور ذیل ستاد استانی مبارزه با کرونا با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، دستگاه‌های نظارتی و اجرایی استان تشکیل شده است.

علی رسولیان افزود: این کمیته وظیفه سیاست‌گذاری و بسترسازی برای افزایش تولید مواد ضدعفونی‌کننده و تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا توسط واحدهای تولیدی زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، تعریف شبکه توزیع این مواد و تجهیزات و ساماندهی توزیع آنها در سطح بازار و نظارت بر قیمت‌های کالاهای مورد نظر را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع مقابله با کرونا، از ابتدای هفته تاکنون دو نشست کارگروه تعزیرات، دو نشست کارگروه تنظیم بازار و دو نشست با حضور صاحبان واحدهای تولیدی ملزومات پیشگیری از کرونا در استانداری خراسان رضوی برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نیازهای اولیه واحدهای تولیدکننده مواد و تجهیزات مقابله با کرونا توسط کمیته تامین، توزیع و نظارت بر توزیع کالاهای مورد نیاز مقابله با کرونا شناسایی شده که عمده نیاز آنها به ماده الکل است.

رسولیان افزود: افزایش تولید الکل به منظور تامین نیاز واحدهای تولیدی مزبور صدور مجوزهای جدید برای واحدهای تولیدی توسط دانشگاه علوم پزشکی، تسریع در شناسایی و ارزیابی تقاضاها و صدور مجوز برای متقاضیان راه‌اندازی واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: متقاضیان زیادی برای راه‌اندازی واحد تولیدی الکل در خراسان رضوی وجود دارند که در این راستا در هفته جاری پنج مجوز جدید برای متقاضیان در این زمینه صادر شده است.

مسئول کمیته تامین، توزیع و نظارت بر کالا برای مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: افزایش شیفت کاری واحدهای تولیدی ملزومات مقابله با کرونا به ویژه تولید الکل، شناسایی واحدهای جدید متقاضی الکل و واردات این ماده از استان‌های دیگر از مصوبات این کمیته است.

رسولیان افزود: در این کمیته مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی نیازهای واحدهای تولیدی ملزومات مقابله با کرونا را شناسایی کنند تا این موارد در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی که روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود مطرح و به سرعت برای تامین آن چاره‌جویی شود.

وی ادامه داد: کل تولیدات مربوط به ملزومات مقابله با کرونا در ابتدا در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد تا از طریق آنها نیازهای واحدهای درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در زمینه کرونا تامین شود.

رسولیان اضافه کرد: هم اینک مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده به وفور در سطح بازار خراسان رضوی وجود دارد اما براساس ابلاغیه وزارت بهداشت، شبکه توزیع ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد می‌شود و این شبکه خواهد توانست نیاز مازاد بر مراکز بهداشتی و درمانی را در اختیار مردم قرار دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نظارت بر قیمت و توزیع مواد و تجهیزات مقابله با کرونا به صورت شبانه روزی از سوی بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت، مراکز بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی در سطح استان خراسان رضوی در حال انجام است.

رسولیان تاکید کرد: بازرسان به شدت با احتکار میوه و مواد و تجهیزات پیشگیری و مقابله با کرونا برخورد می‌کنند و مجاز هستند با دستور دستگاه قضا محل اختفای این کالاها را مهر و موم کنند.

وی ادامه داد: طی هفته جاری بازرسان موفق شدند ۳۰ هزار لیتر الکل، ۱۰ هزار عدد ماسک و ۱۰۰ تن لیموترش که احتکار یا اختفا شده بود را کشف کنند.

او اضافه کرد: کالاهای مکشوفه و کالاها و تجهیزات مقابله با کرونا که در اختیار انبارهای تملیکی خراسان رضوی است بلافاصله در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد و میوه‌ها نیز با قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: صادرات کالاهای مقابله با کرونا از جمله مواد شوینده و ضدعفونی کننده، ماسک و ژل ضدعفونی کننده و سایر ملزومات از مرزهای استان ممنوع شده است.

رسولیان افزود: آنچه جدا از مسایل اقتصادی در خراسان رضوی اهمیت دارد حفظ سلامت مردم است و در این راستا به منظور کاهش حضور مردم در اجتماعات و پیشگیری از ابتلای به کرونا برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره بنا بر توصیه دانشگاه علوم پزشکی در کل استان لغو شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول