اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی در مناطق حاشیه‌نشین استان زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به گسترش روز افزون آسیب‌های اجتماعی و ضرورت ساماندهی‌، گسترش و تاسیس پایگاه‌های خدمات اجتماعی گفت: در حال حاضر سه پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین استان فعال است.

فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی در مناطق حاشیه‌نشین استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی اظهار کرد: مراکز اورژانس اجتماعی با ارائه خدمات تخصصی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و با شناسائی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آنها آسیب پذیریشان را کاهش می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: اما چون تعداد مراکز مداخله در بحران و محل استقرار آنها محدود است و با عنایت به اینکه تعداد کثیری از گروه‌های هدف سازمان در سکونتگاه‌های غیر رسمی که آسیب پذیری بالاتری دارند ساکنند، ضروری است خدمات تخصصی سازمان از طریق پایگاه‌های خدمات اجتماعی در این مناطق به صورت محلی و مبتنی بر جامعه ارائه شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان پایگاه‌های خدمات اجتماعی با شناسایی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و تشکیل پرونده برای آنها، به ارائه خدمات تخصصی روانشناختی و مددکاری برای آنها کرده‌اند و همچنین در این مراکز کارگاه‌های آموزشی و آگاه‌سازی برای گروه‌های هدف از جمله کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، پیشگیری از خشونت‌های خانگی، پیشگیری از خودکشی، پیشگیری از کودک آزاری و کارگاه‌های مهارت آموزی برگزار شده است.

این مقام مسؤول توانمندسازی ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را هدف کلی پایگاه‌های خدمات اجتماعی عنوان کرد و از اهداف جزئی آن به شناسایی مسائل و مشکلات ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی، آگاه‌سازی گروه‌های هدف در راستای شناخت نیازها و مشکلات و برنامه‌ریزی و اقدام در راستای رفع مشکلات منطقه اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه  نقش پایگاه‌های خدمات اجتماعی، شناسایی، آگاه‌سازی عمومی، معرفی خدمات سازمان، و مداخله در موارد ضروری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئله سکونتگاه‌های غیر رسمی یک واقعیت است اما باید با اتخاذ تدابیر منطقی در خصوص آن اقداماتی انجام شود و این اقدامات صرفا نباید برنامه‌ریزی فضای کالبدی باشد، بلکه برنامه‌ریزی‌های اجتماعی نیز باید صورت گیرد و مردم به صرف زندگی در این مناطق نباید از حداقل خدمات اجتماعی محروم شوند که  در صورت محروم شدن، می‌تواند پیامدهای منفی برای جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول