اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زخمی شدن بیش از ۲۶۰ فلسطینی در اعتراضات به شهرک‌سازی صهیونیستی

رژیم صهیونیستی تظاهرات گسترده دیروز فلسطینی‌ها در شهرهای کرانه باختری علیه شهرک‌سازی را به شدت سرکوب کرد که طی آن ۲۶۸ فلسطینی زخمی یا دچار حالت خفگی شدند.

زخمی شدن بیش از ۲۶۰ فلسطینی در اعتراضات به شهرک‌سازی صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهرهای مختلف کرانه باختری جمعه (دیروز) شاهد تظاهرات در اعتراض به افزایش شهرک‌سازی صهیونیستی بود و در درگیری معترضان با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ۲۶۸ فلسطینی زخمی یا دچار حالت خفگی شدند.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، هلال‌احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، به امور مجروحان فلسطینی را در شهر «بیتا» در جنوب نابلس، «کفرقدوم» در شرق قلقیلیه و اردوگاه «الفوار» در نزدیکی الخلیل رسیدگی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به ۱۹۱ مجروح در درگیری‌ها در نزدیکی بیتا خدمات درمانی ارائه شده که در میان آنها کودکی ۱۶ ساله وجود داشت که با گلوله جنگی از ناحیه پشت زخمی شده بود.

بر اساس گفته شاهدان عینی، نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه «جبل العرمه» در نزدیکی شهر بینان هجوم آورده و شروع به شلیک گلوله جنگی و پلاستیکی و گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان کردند.

در شهر کفرقدوم نیز ۴۰ فلسطینی در تظاهرات هفتگی در رد شهرک‌سازی مجروح یا دچار حالت خفگی ناشی از استنشاق گازهای سمی شدند.

در اردوگاه الفوار در جنوب کرانه باختری هم ۳۷ فلسطینی مجروح شدند که در میان آنها دو نفر با گلوله پلاستیکی هدف گرفته شده بودند.

درگیری‌های مشابهی نیز در ورودی‌های شهرهای رام‌الله و البیره رخ داد و ارتش رژیم صهیونیستی از گازهای اشک آور استفاده کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سه‌شنبه گذشته دستور ساخت ۳۵۰۰ واحد شهرک‌نشینی جدید در شرق قدس اشغالی صادر کرد. 

 منطقه یادشده نقطه اتصال شمال کرانه باختری و جنوب آن است از این رو اگر این پروژه جدید اجرایی شود ارتباط جغرافیایی میان دو طرف کرانه باختری قطع می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول