اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نباید بعد روانی بیماری کرونا مورد غفلت قرار گیرد

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: بزرگنمایی بیماری کرونا نه تنهاکمکی به حل آن نخواهد کرد، بلکه این ترس و نگرانی را برای مردم ایجاد می‌کند که ممکن است منجر به بروز بیماری‌های دیگر شود.

نباید بعد روانی  بیماری کرونا مورد غفلت قرار گیرد

محمدعلی همتی عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و عضو کمیته سلامت روان فرهنگستان علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌درباره ابعاد روانی بیماری کرونا اظهار داشت: این موضوع به مثابه کوه یخی است که قسمت بیرونی آن را ملاحظه می‌کنیم. 

وی تأکید کرد: نباید بعد روانی این بیماری مورد غفلت قرار بگیرد و این بیماری در جامعه نباید به این حد بزرگنمایی شود و باید جلوی انتشار اطلاعات غلط را بگیریم به نوعی ترس از این بیماری ایجاد نکنیم.

وی ییان داشت‌: بزرگنمایی بیماری کرونا نه تنهاکمکی به حل آن نخواهد کرد، بلکه این ترس و نگرانی را برای مردم ایجاد می‌کند که ممکن است منجر به بروز بیماری‌های دیگر شود. 

وی بیان داشت:‌اضطراب و استرس  به ایمنی بدن آسیب می‌رساند، در صورتی که یکی از موارد خط مقدم مبارزه با این بیماری، ایمنی بدن است و قاعدتاً وقتی دچار استرس می‌شویم، این سیستم ایمنی ضعیف می‌شود و براساس آن شانس ابتلا به این بیماری افزایش پیدا می‌کند. 

همتی ادامه داد: باید مردم روحیه خوشبینی را تقویت کنند و برای حتی سرماخوردگی‌های کوچک هم به مراکز درمانی مراجعه نکنند و اگر تب بالا و سرفه‌های خشک داشتند به درمانگاه‌ها مراجعه کنند. این ویروس براساس مطالعات، 2 تا 3 درصد مرگ و میر داشته است که در مقابل سایر آنفلوانزاها عدد کمتری است، ولی سرعت انتشار آن بالاتر است. 

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد:‌ مراقبت‌های پیشگیرانه از جمله شستشوی دست‌ها را در اولویت قرار دهیم و از ماسک‌های استاندارد در مراکز عمومی استفاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: مردم شایعات را گسترش ندهند و از انتشار خبرهای غیرموثق جلوگیری کنند.

همتی گفت: کروناهراسی نباید در جامعه ایجاد کنیم و همین‌طور برای مردم استرس و ترس از این بیماری نباید ایجاد شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول